۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۵۳۷۳۷
دبیرکل جنبش مستقبل العداله یمن:

عربستان سخنگوی کاخ سفید است

دبیرکل جنبش مستقبل العداله یمن تصریح کرد که عربستان چیزی جز سخنگوی کاخ سفید نیست و این کشور توانایی تسلط بر اداره یمن را ندارد.
حسن علی العماد دبیرکل جنبش مستقبل العداله یمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن علی العماد دبیرکل جنبش مستقبل العداله یمن در نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به مظلومیت ملت یمن گفت: بخشی از یمن در دسترس یک ملت نبود و از سوی بیگانگان اداره می‌شد و از آنها دستور می‌گرفت، همچنین در این میان جنگ‌های منطقه‌ای، قبیله‌ای و کشوری یمن رخ داد و آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی از این فرصت برای فشار علیه یمن استفاده کردند.

وی با بیان اینکه جنبش انصار الله به دنبال استقلال یمن و نجات آن از بیگانگان شکل گرفت، خاطرنشان کرد: مردم پس از اینکه مشاهده کردند که زوال آمریکا و عربستان امکان پذیر است به تشکیل این جنبش پرداختند.

العماد با اشاره به تبدیل بیداری اسلامی به بهار عربی از سوی دشمنان تصریح کرد: هدف بیگانگان از عنوان بهار عربی این بود که مسیر اصلی ملت‌های عربی را به انحراف بکشانند، به بهانه بهار عربی وارد یمن شدند و به بهانه‌های مختلفی نظیر توقف جنگ های شش گانه به دخالت در امور داخلی آن مشغول شدند.

العماد با بیان اینکه دشمن به دنبال آن بود که علی عبدالله صالح را سرنگون کند، تاکید کرد: اگر جنبش انصار الله نبود خون تمام یمنی‌هایی که به پا خواسته بودند به هدر می‌رفت. جنگ علیه یمن زمانی شکل گرفت که طرح بهار عربی دشمنان شکست خورد.

وی بیان داشت: ملت یمن در پی محافظت از ثروت ها و کوتاه کردن دست عربستان و آمریکا از این کشور هستند. سفیر آمریکا چنان با گستاخی وارد یمن می‌شد و به راحتی دستور می‌داد که در کدام منطقه سلاح جمع آوری شود که انگار اینجا کشور خودشان است. خوشبختانه در حال حاضر شعار مرگ بر آمریکا از سوی مردم یمن آغاز شده و برای مقابله با آنها آماده هستند و با بررسی تحولات یمن می توان دریافت که مردم یمن به انقلاب ایران رجوع کرده‌اند.

دبیرکل جنبش مستقبل العداله یمن ادامه داد: ملت ایران در ابتدای استقلال با مشکلات فراوانی مواجه بود و مردم یمن نیز هم اکنون با این وضع مواجه بوده و نمی خواهند اداره کشور در دست آمریکا و انگلیس باشد. دشمن گمان می کرد که ایران پس از یک ماه دوباره در اختیار دیکتاتوری قرار می گرفت اما پس از این سال ها مشاهده می کنیم که دشمنان یعنی آمریکا و اسرائیل شکست می خورند.

وی درباره شکل گیری این جنبش توضیح داد: جنبش مستقبل العداله در انقلاب 2014 مشارکت کرد و توانست نظریه و اهداف خود را مطرح کند، همه‌ ملت یمن به دنبال عدالت‌ هستند و با جهل و فقر مبارزه می کنند.

العماد بیان داشت: مشکل فقر با کشاورزی در یمن برطرف می‌شود و با کمی فکر و تامل می‌توان جهل را نیز از بین برد، مستقبل العداله با شعار اینکه همه با هم باشیم و به سوی عدالت حرکت کنیم آغاز به کار کرد و شعار اصلی ما این است که ظلم گذشته باید به پایان برسد.

وی یادآور شد: گام‌هایی در زمینه موضوعات فوق انجام شده است و طرح‌ها و برنامه‌های کوچکی در شهرهای یمن را انجام داده‌ایم، در همین راستا سد سازی، آموزش کشاورزی و تهیه پوشاک مردم صورت گرفته است، همچنین خیمه علم و ادب را به راه انداخته‌ایم که در آن زنان به کارهای خیاطی مشغول هستند تا بتوانند با نمایشگاهی که ایجاد شده است محصولات خود را بفروشند، در ضمن کلاس آموزش کامپیوتر را هم برای مردم یمن گذاشته‌ایم.

دبیرکل جنبش مستقبل العداله یمن با باین اینکه معاهده‌ای برای اتحاد مشترک مردم یمن ایجاد شد، افزود: ما و جنبش انصار الله متعهد شده‌ایم که یمن را نجات دهیم که در همین زمینه دشمن زیر فشار قرار گرفته است، در دولت جدید کسانی روی کار آمدند که در گذشته در یک جبهه با ما بوده‌اند و امید است برای مردم بتوانند کار کنند.

العماد با اشاره به اینکه عربستان چیزی جز یک سخنگو برای کاخ سفید نیست خاطرنشان کرد: ائتلافی که عربستان ایجاد کرد برای آنکه ما را بترساند کارساز نشد، عربستان ابتدا فضای رسانه ای سنگینی علیه یمن راه انداخت اما کشورهای عضو ائتلاف نظیر مصر به تدریج کناره گیری کردند.

وی در پایان گفت: عربستان می‌ترسد که نجران و دیگر شهرها دوباره به یمن برگردد و به همین منظور این جنگ را به راه انداخته است، اما قطر و ترکیه نقش کناره گیرانه به خود گرفته اند. همه باید بدانند که نیروهای که درگیر جنگ با یمن هستند از طرف دشمنان یمن آموزش می‌بینند، در اصل عربستان تنها مانده و از بیداری که در یمن رخ داده است متضرر شده است، ما هم تسلیم نخواهیم شد و حق خودمان را خواهیم گرفت./816/ب202/د

ارسال نظرات