۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۵۳۷۶۸
یونیسف:

بازسازی مدارس یمن به 3.4 میلیون دلار بودجه نیاز دارد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) همزمان با بازگشایی مدارس یمن٬ ضمن دعوت از طرف های درگیر در این کشور به حفاظت از مدارس، هزینه بازسازی مراکز آموزشی آسیب دیده از حملات ارتش عربستان به یمن و تهیه وسایل آنها را 3.4 میلیون دلار ارزیابی کرد.
تخریب کشور یمن از سوی عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، یونیسف بر آموزش معلمان و کارشناسان و ارایه کمک های روان شناسی به دانش آموزان یمنی تاکید کرده است.

یونیسف با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با متشنج شدن اوضاع یمن در پی حملات 18 ماه گذشته عربستان و همپیمانانش٬ علاوه بر ویرانی زیرساخت های آموزشی یمن٬ دانش آموزان و معلمان این کشور نیز متحمل تلفات جانی فراوانی شده اند. این در حالی است که میلیون ها کودک یمنی نیز به دلیل ادامه بمباران شهرهای این کشور از سوی جنگنده های عربستان٬ از ادامه تحصیل باز مانده اند.

'جولیان هارنیس' نماینده یونیسف در یمن گفت که شمار زیادی کودک در مسیر رفتن به مدرسه یا در طول سال تحصیلی گذشته در این کشور کشته شدند. وی از طرف های درگیر خواست تا از آسیب رساندن به کودکان و مدارس خودداری کنند و به دانش آموزان یمنی فرصت تحصیل داده شود٬ زیرا کودکان محروم از تحصیل در معرض خطر سرباز گیری و ورود به صحنه جنگ قرار دارند.

به نوشه ایرنا، بیانیه یونیسف حاکی است که در سال گذشته 350 هزار کودک یمنی به دلیل تداوم حملات جنگنده های عربستانی و بسته بودن مدارس٬ برای تحصیل با مشکل مواجه بودند. دو میلیون کودک یمنی طی یک سال و نیم جنگ از تحصیل محروم شده اند.

این بیانیه به نقل از سازمان ملل اعلام کرد که 1210 کودک زیر هشت سال یمنی به سربازی گرفته شده و وارد جنگ شده اند.

بر اساس گزارش یونیسف٬ 2108 مدرسه در سراسر یمن به دلیل تخریب ناشی از بمباران جنگنده های عربستان، قابل استفاده نیستند و برخی دیگر از مراکز آموزشی به محل اسکان آوارگان یا اهداف نظامی تبدیل شده اند. این در حالی است که نزدیک به 700 مدرسه در یمن تخریب شده و سایر مراکز آموزشی این کشور نیاز به بازسازی و فراهم کردن وسایل آموزشی، دارند. همچنین معلمان و دانش آموزان یمنی به دلیل تداوم حملات عربستان و همپیمانانش به این کشور٬ نیازمند کمک های روانشناسی هستند.

یمن در یک سال و نیم گذشته مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی عربستان و همپیمانانش قرار گرفته که بر اثر آن تاکنون ده هزار نفر کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند./982/ب102/د

ارسال نظرات