۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۵۳۷۸۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

غنی‌سازی و خودکفایی محرومان اولویت اصلی کمیته امداد باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: غنی‌سازی و کمک‌رسانی به محرومان از سوی کمیته امداد باید به صورتی باشد که افراد پس از مدتی مستقل شده و خود بتوانند مولد و کارآفرین شوند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با رییس کمیته امداد کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، اظهار کرد: این نهاد باید مستمندان و محرومان جامعه را غنی‌سازی کند.

وی افزود: یکی از مسائلی که امروزه مورد توجه مردم ایران و جهان قرار گرفته مسأله غنی‌سازی اورانیوم از سوی دانشمندان ایرانی است؛ به‌گونه‌ای که این روزها تمامی سیاستمداران داخلی و خارجی به این مسأله اشاره و در مورد آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی اضافه کرد: غنی‌سازی اورانیوم، نگاه جهان به ایران را عوض کرد و به‌ عنوان برگ برنده‌ای در اختیار ایرانیان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: همان‌گونه که با غنی‌سازی اورانیوم توانستیم چشمان مردم دنیا را به سمت کشور خود خیره کنیم، باید برای غنی‌سازی انسانها هم کاری کنیم تا مردم دنیا انگشت حیرت به دهان ببرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: غنی‌سازی و کمک‌رسانی به محرومان از سوی کمیته امداد باید به صورتی باشد که افراد پس از مدتی مستقل شوند و خود بتوانند مولد و کارآفرین شوند.

وی با اشاره به اینکه خداوند، حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) به‌ویژه امام علی(ع) اسوه‌های امدادرسانی به محرومان هستند، اضافه کرد: درواقع امدادرسانی کار انبیاء و اولیای الهی و ملائکه الله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه امدادرسانی باید مقدمه استغنا باشد؛ از این‌ رو بایستی برنامه‌ریزی‌های کمیته امداد به این سمت‌وسو باشد، افزود: در این زمینه احسان فوق وظیفه بوده و تکمیل‌کننده عدالت است.

وی با بیان اینکه مردم کشور اسلامی ایران جزء محسنان هستند، گفت باید همه مسؤولان قدردان این ملت باشند؛ زیرا این مردم شایسته ارزنده‌ترین خدمات هستند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: نشستن بر سر سفره‌ای که امام راحل (ره) برای محرومان جامعه پهن کرده افتخار است؛ به همین دلیل هم همه مستضعفان بدون احساس حقارت بر این سفره مهمان شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: کار کمیته امداد (ره) تنها اقتصادی نیست بلکه فرهنگی هم محسوب می‌شود و به همین دلیل تلاش همه مدیران آن این است تا فرهنگ و روحیه خودباوری را در محرومان شکوفا کنند.

وی افزود: نباید در این نهاد تنها اطعام جسمی محرومان مدنظر باشد؛ زیرا اطعام فرهنگی و معنوی محرومان و مستمندان جامعه هم از اهمیت بالایی برخوردار است./9314/202/ب2

ارسال نظرات