۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۵۳۸۰۶
آیت‌الله مهمان‌نواز:

مرزبانی و مرزشناسی در امور معنوی از ضروریات جامعه اسلامی است

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: آموزش مرزبانی و مرزشناسی در امور معنوی از ضرورتهای اصلی امروز جامعه اسلامی است؛ زیرا متأسفانه مرز بین واجب و مستحب کمرنگ شده است.
آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با مسؤولان نیروی انتظامی و مرزبانی، با اشاره به اهمیت مرزبانی و مرزشناسی در امور معنوی، اظهار کرد: آموزش مرزشناسی و مرزبانی در انجام امور معنوی از ضروریات امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز مرز میان واجب و مستحب در جامعه ما کمرنگ شده است، اضافه کرد: اگر مرزی میان نوافل و واجبات در زندگی رعایت نشود دچار اشتباه بزرگی خواهیم شد؛ از این رو باید فضای مستحب و واجب را رعایت کنیم.

آیت‌الله مهمان‌نواز در ادامه با تسلیت به مناسبت ماه محرم، خاطرنشان کرد: قیام حضرت امام حسین (ع) چنان تأثیری در قلوب مردم و ملت مسلمان ایران داشت که با درک پیام عاشورا و ایجاد روحیه شهادت‌طلبی توانستند هشت سال دفاع مقدس را اداره کنند.

وی ادامه داد: از این‌ رو باید مسؤولان حکومتی به این نکته توجه داشته باشند که از اموری که مشکوک به حرام است بپرهیزند؛ چرا که اگر اندکی به خطا و لغزش دچار شوند آثار مخربی در جامعه خواهد داشت.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: امیرمؤمنان علی(ع) در این رابطه می‌فرماید: «زمانی وارد وادی مستحبات شوید که میل و کشش آن در شما ایجاد شود»؛ از این رو تعیین مرز میان واجب و مستحب و حرام و حلال اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: در این رابطه اقسام مختلفی از اعمال حرام وجود دارد که شامل نگاههای حرام و حلال، به زبان آوردن الفاظ حرام و حلال و مواردی از این قبیل است که در شرع مقدس هم به آنها اشاره شده است.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: تمرین مرزبانی نه فقط در عمل بلکه در عالم فکر و تفکر هم لازم است؛ به همین دلیل هیچ‌وقت نباید با معیار فردی و شهوانی و خواسته‌های نفسانی به مرزهای الهی نگاه کرد.

وی این جهان را میدان بندگی خواند و خاطرنشان کرد: اگر مقصد زندگی به‌ درستی تعیین نشود هیچ‌وقت به مقصد نخواهیم رسید و از هدف اصلی دور خواهیم شد؛ از این رو مرزبندی در امور معنوی می‌تواند راهگشای امور دنیوی و اخروی باشد./9314/202/ب2

ارسال نظرات