۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۵۳۹۱۹
آیت الله طبرسی:

عاشورا و مهدويت حافظ اسلام در طول تاريخ هستند/ ضرورت پاسداشت اندیشه مهدوی در جامعه

آیت الله طبرسی با بيان اين كه عاشورا و مهدويت حافظ اسلام در طول تاريخ هستند و به نوعي روح جاري در دين اسلام محسوب مي شوند، گفت: امروز پاسداشت انديشه مهدويت يك ضرورت مهم در جامعه اسلام محسوب مي شود كه بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد مهدویت استان، اعتقاد به مهدويت را يک تفکر اصيل ديني دانست و خاطرنشان کرد: اين تفکر ديني بايد به شيوه اي مناسب در جامعه ترويج و تبليغ شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مهدويت رمز حيات و هويت تشيع است و همه ما وظيفه داريم بخشي از سرمايه خود را به نشر اين موضوع اختصاص دهيم، افرود: مهدويت هويت زا و آرمان زا است و اين واژه امروزه داراي گفتمان است چرا که تنها مکتبي است که در جهان بر عليه ظلم و ستم قيام مي کند.

وي با بيان اين که براي نهادينه کردن فرهنگ اصيل مهدويت بايد همه نهادهاي ديني و فرهنگي جهاد گونه به ميدان بيايند، خاطرنشان کرد: تبليغ مهدويت و فرهنگ انتظار نيازمند حرکت جهادگونه است و همه نهادهاي ديني و فرهنگي کشور بايد با کنار گذاشتن کارهاي موازي همسو با هم به اقدامات تخصصي و ريشه اي در اين عرصه بپردازند.

امام جمعه ساری با اشاره به اين که نهادينه شدن آموزه هاي مهدويت، جوانان را در برابر دين ستيزان بيمه مي کند، ادامه داد: انديشه هاي والاي فرهنگ انتظار بهترين سد در برابر ترويج افکار انحرافي دشمنان نظام اسلامي است.

وي يکي از روش‌هاي جنگ فرهنگي دشمنان را‌ گسترش دادن شبهات مخالفان عقيده مهدويت دانست و با بيان اين که اشاعه و ترويج فرهنگ مهدويت مهم ترين راه مقابله با افکار انحرافي دشمنان اسلامي است، افزود: ما بايد در مقابل فعاليت‌هاي مسموم دشمنان اسلام هوشيار باشيم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بيان اين که انبيا کار هدايت مردم و نجات آنها از طاغوت و ظلم را بر عهده داشتند، افزود: ائمه معصومين(ع) مردم را به سوي بندگي خداوند هدايت کردند.

وي با اشاره به اين که دشمنان اسلام در سال‌هاي اخير اقدام به انجام طرحي جهاني کرده‌اند تا شرايط و امکانات لازم را براي از بين بردن مسأله مهدويت و خالي کردن اصول مهدويت از محتواي اصلي آن فراهم آورند، گفت: دشمنان در سال‌هاي اخير با ترفندهاي مختلفي به دنبال ايجاد شبهه در بحث مهدويت به عنوان يکي از اصول اعتقادي مسلمان هستند.

آیت الله طبرسی با بيان اين که تبيين جايگاه مهدويت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامي سبب جهاني شدن تفکر اسلامي مي‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامي نبايد تنها درحد مفاهيم انتزاعي باقي بماند، خاطرنشان کرد: نبايد در ترويج فرهنگ مهدويت سطحي نگري صورت گيرد.

وي با اشاره به شبهات ايجاد شده در عرصه مهدويت از سوی دشمنان اسلام، افزود: مبلغان ديني بايد با پاسخگويي به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان، زمينه جهاني شدن فرهنگ مهدويت را فراهم کنند.

آیت الله طبرسی پايبندي به فرهنگ مهدويت و انتظار را شاخص ترين مؤلفه مقابله با هجمه هاي دشمنان عنوان کرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشي در پايبندي به فرهنگ مهدويت و انتظار مي تواند سد محکمي در مقابل توطئه هاي دشمنان و هجمه هاي فرهنگي باشد.

وی با بیان اینکه اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد بسیار، یكی از توانمندترین عوامل رشد جامعه دینی ما است، اظهار داشت: طرح درست و گسترش این فرهنگ نورانی در جامعه، باعث رشد، بالندگی هر چه بیشتر جامعه و حفظ آن از فرو غلتیدن در فسادها و تباهی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر حمایت مسؤولان استانی از بنیاد مهدویت مازندران، تصریح کرد: یکی از مبانی مهم فرهنگی و سیاسی ما تبیین مهدویت در جامعه است و مسؤولان نباید از این امر غافل شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به نقش مهم و اثرگذار مردم در مقابل با خرافه پرستي در زمينه مهدويت اشاره کرد و اظهار داشت: نقش مردم نقشي است بي بديل و اثرگذار و همچنين شناخت مردم از مهدويت سبب مي شود تا افراد سودجو و فرصت طلب نتوانند در اين زمينه کاري را از پيش ببرند چرا که دشمن با تمام تلاش خود سعي در خدشه دار کردن فرهنگ مهدويت دارد.

آیت الله طبرسی با بيان اين كه عاشورا و مهدويت حافظ اسلام در طول تاريخ هستند و به نوعي روح جاري در دين اسلام محسوب مي شوند، خاطرنشان كرد: امروز پاسداشت انديشه مهدويت يك ضرورت مهم در جامعه اسلام محسوب مي شود كه بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد./950/202/ب2

ارسال نظرات