۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۳۹۴۰
گولن مدعی شد؛

حماس و اخوان المسلمین آلت دست اردوغان

فتح الله گولن مخالف دولت ترکیه گفت که اردوغان حماس فلسطین و جماعت اخوان المسلمین مصر را آلت دست خود کرده است.
فتح الله گولن اردوغان

به گزارش خبرگزاری رسا، فتح الله گولن، مخالف دولت اردوغان که در امریکا به سر می برد، در گفتگو با مجله دولتی "الاهرام العربی" مصر، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه را به شدت مورد حمله قرار داد.

گولن به الاهرام گفت که اردوغان با سیاست هایش اوضاع مصر و سوریه را بحرانی تر و جماعت اخوان المسلمین (در مصر) و حماس در غزه را آلت دست خود کرده است.

وی در این گفتگو رییس جمهوری ترکیه را به ترویج هرج و مرج و فساد و مواد مخدر زیر نظر حزب عدالت و توسعه متهم کرده و گفت که اردوغان به جنون خلافت مبتلا شده است کما اینکه دولت وی نیز به گروه تروریستی داعش کمک تسلیحاتی می کند.

دولت ترکیه گولن را متهم به طراحی کودتای اواسط ژوییه 2016 (تیرماه) کرده است.

الاهرام این گفتگو را با تیتر جنجالی "گفتگوی اختصاصی با الاهرام العربی ... گولن، اردوغان را رسوا می کند" منتشر کرده است.

چنین حمله بی سابقه ای از سوی گولن بر ضد اردوغان آنهم از طریق مجله ای که با بودجه دولت مصر"الاهرام" منتشر می شود، توجه بسیاری از فعالان ترک و عرب را به خود جلب کرده است. آنها اظهارات گولن را به باد انتقاد گرفته اند.

یک فعال و نویسنده ترک به نام "اسماعیل پاشا" درباره این گفتگو نوشت: "فتح الله گولن که خود سرکرده یک گروه تروریستی موازی است در این گفتگو فقط خودش را رسوا کرد."

فعال دیکری به نام عبد الله الحمودی هم گفت: "پارلمان ترکیه باید طرح اعدام کودتاگران خائن به خصوص فرماندهان ارتش را تصویب کند."

فعال دیگری به نام "بانی هاشم" نیز با ابراز شگفتی از نسبت هایی که گولن به اردوغان داده است گفت: "چطور ممکن است اردوغان هم عامل ترویج فساد و مواد مخدر باشد و هم اندیشه افراط گرایی داشته باشد و از مقاومت در غزه و سوریه و مصر حمایت کند."

بانی افزود: "اینها همان نسبت هایی است که سیسی درباره دکتر مرسی به کار برده است."

عبدالله مشعل نیز گفت: "او با این روش، برنامه ها و سیاست های رژیم صهیونیستی را اجرا می کند اما نه خود و نه میزبانانش راه به جایی نمی برند. اردوغان از رهبران مسلمانان است."/847/ب102/ک

منبع: العالم

ارسال نظرات