۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۵۳۹۹۰
جهاد اسلامی:

احتمال شروع جنگی جدید علیه غزه ضعیف است

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که نبرد قهرمانانه شجاعیه نشان داد که ملت فلسطین به حقوق خود و دفاع از خویش پایبند است و این قهرمانانی که این رشادت ها را رقم زدند، شایسته تقدیر و احترام هستند.
جنبش جهاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نافذ عزام امروز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه رادیویی القدس به مناسبت بیست و نهمین سالروز نبرد قهرمانانه شجاعیه که با رشادت شهدای قهرمانی مانند "احمد حلس"، "سامی الشیخ خلیل"، "زهدی قریقع"، "محمد جمل" و "مصباح صوری" رقم خورد، تصریح کرد که ما تنها درباره قهرمانان جنبش جهاد اسلامی صحبت نمی کنیم، بلکه این دلاوردمردان به کل ملت فلسطین تعلق داشتند و به خاطر حس ملی گرایی و دینی و انسانی خود دست به این رشادت زدند.

شیخ عزام تاکید کرد که تمامی گروه ها باید منافع ملی را سرلوحه کار خود قرار دهند و وقتی ما درباره این قهرمانان حرف می زنیم، سعی در معطوف کردن توجهات به معانی و مفاهیم کار آنها داریم که باعث ایجاد موازنه در زمینه منازعه فلسطین شدند و بر این مساله تاکید کردند که باید به قدرت ملت ها به دیده احترام نگریسته شود و ملت های آزادی خواه و مدافع مقدسات خود در نهایت به اهداف شان دست خواهند یافت.  

وی با اشاره به تجاوزات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکید کرد که این رژیم هیچ وقت خیرخواه ملت فلسطین نیست، اما فکر نمی کنیم که تجاوزات اخیر منجر به شکل گیری جنگ جدید در غزه شود و شرایط منطقه و جهان اجازه شکل گیری جنگ جدید رژیم صهیونیستی علیه این منطقه را نمی دهد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این رهبر جهاد اسلامی خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی با توسل به قدرت بی رویه سعی در رساندن این پیام را دارد که در صورت شلیک موشک از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی، چنین واکنش های شدیدی از خود نشان خواهد داد.

وی افزود که هیچ کسی در متجاوز بودن رژیم صهیونیستی شکی ندارد، اما منافع ملت فلسطین ایجاب می کند که در حال حاضر از ورود به عرصه جنگ جدید خودداری کنیم و گروه های فلسطینی هم در واکنش به چنین تجاوزاتی با هم مشورت و هم فکری می کنند.

شیخ عزام در واکنش به ممانعت رژیم صهیونیستی از سفر کشتی های "امید" و "زیتونه" فعالان زن حامی مساله فلسطین به نوار غزه تصریح کرد که این اقدامات ناشی از سیاست نامتوازن بین المللی است و جامعه بین المللی باید جلوی این اقدام رژیم صهیونیستی را می گرفت و اجازه تکرار ممانعت آن از سفر فعالان صلح بین المللی به نوار غزه را نمی داد./982/ب102/د

ارسال نظرات