۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۵۳۹۹۶

مراسم عزاداری امام حسین در کراچی با حضور سرکنسول ایران برگزار شد

مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روز پنجشنبه در شهر کراچی پاکستان باحضور سرکنسول و اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر برگزار شد.
کراچی

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور تعداد قابل توجهی از پاکستانی های دوستدار اهل بیت علیهم السلام برگزار شد، حجj الاسلام 'شهنشاه نقوی' از علمای اهل تشیع کراچی در خصوص فلسفه عاشورا و وقایع این روز بزرگ به ایراد سخن پرداخت.

استقبال از این مراسم که در منزل یکی از شیعیان سرشناس کراچی برگزار شد، به حدی بود که علاوه بر حسینیه، کوچه های اطراف نیز مملو از جمعیت بود.

مهدی سبحانی سرکنسول کشورمان در کراچی درحاشیه این مراسم، با آقای شهنشاه جعفری دیدار و گفت وگو کرد.

همه ساله در ایام ماه محرم، در شهر کراچی پاکستان هیات ها و مجالس بزرگ عزاداری وسوگواری به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و یارانش برپا می شود. برخی از این مجالس در امام بارگاه ها(حسینیه) و برخی نیز در منازل شخصی برپا می شود.

همچنین به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا، دسته جات عظیم سینه زنی و زنجیر زنی در نقاط مختلف شهر کراچی به راه می افتد.

شهرهای کوچک و بزرگ پاکستان در ایام محرم صحنه مراسم های متعدد عزاداری برای امام حسین (ع) می شود.

در این ایام، شیعیان پاکستان هر روز و هر شب به نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند و آیین های سوگواری برای شهدای کربلا، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود خواهد رسید.

عاشقان سیدالشهدا (ع) در پاکستان با سیاه پوش کردن مراکز محل تجمع شیعیان در ماتم جانکاه شهادت امام حسین (ع)، خود را برای عزاداری تا شام غریبان حسینی آماده کرده و مجالس عزاداری را تا هفتم ربیع الاول ادامه می دهند.

به نوشته ایرنا، هیات های عزاداری نیز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خیابان های بزرگ و اصلی شهرهای مختلف پاکستان از جمله 'اسلام آباد، راولپندی، لاهور، پیشاور، اسکردو، گلگیت، کراچی، کویته، حیدرآباد، مظفرآباد، جهنگ، میانوالی، لارکانا، فیصل آباد، سرگودها، چکوال و کشمیر' تحت نظارت دولت پاکستان به سوگواری خواهند پرداخت.

به احترام امام حسین (ع) و عزاداری شیعیان، شبکه های تلویزیونی پاکستان هم با شروع این ایام به پخش مراسم مذهبی و عزاداری می پردازند و به احترام ماه محرم، از پخش برنامه های موسیقی و دیگر برنامه های شاد خودداری می کنند.

مسلمانان اهل سنت در بسیاری از نقاط پاکستان اگرچه حضور مستقیم در عزاداری ها ندارند، اما به خاطر ارادتی که به امام حسین(ع) و یارانش قائل هستند و به احترام عزاداران سالار شهیدان، هنگام عبور دسته جات عزاداری، با آب و شربت از آنها پذیرایی می کنند و حتی برای تامین امنیت آیین هایی عزاداری محرم، داوطلب می شوند و به برگزاری هرچه بهترین این آیین ها، کمک می کنند./982/ب102/د

ارسال نظرات