۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۵۴۰۵۲
مدیر اعزام مبلغ اوقاف فارس خبر داد؛

تبلیغ چهره به چهره دانش‌آموزان فارس در در دهه اول محرم

همزمان با اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم و اجرای طرح اعزام مبلغ اوقاف، طرح تبلیغ چهره به چهره دانش‌آموزی در دهه اول محرم در استان فارس اجرا می‌شود.
تبليغ چهره به چهره

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت‌الاسلام محمدعلی برزگر، رییس گروه اعزام مبلغین اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، از اجرای طرح «تبلیغ چهره به چهره دانش‌آموزی» در این استان خبر داد و گفت: همزمان با اجرای برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم و اجرای طرح اعزام مبلغ اوقاف و امورخیریه فارس روزانه تا پایان دهه اول محرم ۱۰ مبلغ متخصص به امور دینی و احکام، با حضور در مدارس مقاطع راهنمایی و دبیرستان برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی ویژه دانش‌آموزان در مدارس را اجرا می‌کنند.

وی افزود: حضور این مبلغین دینی در کلاس‌های درس تبلیغ چهره به چهره موجب می‌شود كه دانش‌آموزان با مباحث دینی و اجتماعی روز آشنا شوند.

حجت الاسلام برزگر با بیان اینكه از دیگر برنامه‌های این طرح برپایی دعای پرفیض عاشورا در مدارس است که به همت روحانیون و مبلغین در مدارس اداره ناحیه ۴ شیراز اتفاق می‌افتد، گفت: کلیه هزینه‌های این طرح از محل موقوفات منطبق سیدالشهدا(ع) تأمین می‌شود.

وی اظهار كرد: با استفاده از ظرفیت‌های لازم برای تبلیغ و ترویج فرهنگ شیعی و گسترش فرهنگ عاشورا در ایام محرم، مبلغین تا پایان دهه اول محرم در دو نوبت صبح و عصر در ۱۰ مدرسه حضور خواهند یافت.

رییس گروه اعزام مبلغین اوقاف فارس گفت: علاوه بر روحانیونی که تبلیغ دانش‌آموزان را برعهده دارند تعداد ۲۴۰ روحانی در قالب طرح اعزام مبلغ در سایر شهرستان‌ها و نقاط محروم فارس از اول محرم استقرار یافتند که علاوه بر برگزاری مراسم‌های مذهبی در منطقه تبلیغی خود در مدارس مختلف حضور خواهند داشت و مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) همراه با قرائت زیارت عاشورا به همراه دانش‌آموزان  را برگزار می‌كنند.

حجت الاسلام برزگر بیان كرد: مبلغان اوقاف و امور خیریه فارس تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط بیشتر با نوجوانان و جوانان قرار داده است و از طریق روش‌های نوین با حضور در میان مردم به نشر و معارف اهل بیت(ع) می‌پردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شناسایی دانش‌آموزان نخبه از سوی مبلغان را از جمله ابتکارات طرح تبلیغی دانش‌آموزی دانست و گفت: مبلغان در مناطق محروم با همکاری مربیان آموزشی نسبت به شناسایی نخبگان نوجوان و دانش آموز اقدام می‌کنند و از این طریق به گسترش تجربه‌های موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان در میان دیگر  نوجوانان خواهند پرداخت./102/919/ب1

ارسال نظرات