۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۵۴۰۶۸
علمای بحرین:

مومنان در برابر مبارزه با شعائر حسینی ایستادگی کنند

علمای بحرین با اشاره به مبارزه نظام های ظالم و دیکتاتوری با شعائر حسینی، بر لزوم ایستادگی در برابر این اقدامات تأکید کردند.
علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلؤه، علمای شیعه بحرین در پیامی با عنوان «کلمات فی عاشوراء» به مناسبت چهارمین روز ماه محرم تأکید کردند که ظالمان به جنگ با نهضت حسینی می پردازند تا مردم این نهضت را به فراموشی بسپارند و از اثر آن بر جامعه بکاهند.

علمای بحرین تصریح کردند که باید از نهضت و شهادت امام حسین(ع) به خوبی محافظت کرد و از درس های این نهضت بزرگ به خوبی بهره گرفت. گرچه انبیا و اوصیای فراوانی در راه اهداف الهی به شهادت رسیدند اما شیوه و آثار نهضت و شهادت اباعبدالله(ع) و یاران با وفایش بی نظیر است.

آنان با اشاره به جاودانگی نهضت کربلا اظهار داشتند: ایمان و اخلاص و هدف رسالتی انبیا کاملا روشن است اما مبانی شهادت آنان به این دلیل جاویدان نشد که از سوی حاکمان و نظام های ظالم مورد خدشه قرار گرفت.

در ادامه این پیام آمده است: حکمت خداوند در این است که اسلام پس از دوره به حاشیه رانده شدن از سوی ظالمان، با قدرت بیشتری بازگردد و این مساله از ویژگی های نهضت امام حسین(ع) به شمار می آید.

علمای بحرین مبارزه با شعائر حسینی را بی فایده توصیف کرده و از مومنان خواستند با قدرت در برابر ظالمانی که درصدد نابودی این شعائر هستند، ایستادگی کنند.

آنان درباره گریه بر اباعبدالله(ع) اظهار داشتند: این اشک ها برای خاموش ساختن حرارت قتل امام حسین(ع) صورت نمی گیرد زیرا این اشک ها سبب برانگیختن احساسات علیه ظالمان حق سیدالشهدا(ع) و همه ظالمان می شود. این اشک ها در برابر خوار کردن حق و سکوت در برابر باطل ایستادگی می کند و ارزش رسالتی و انسانی فراوانی دارد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات