۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۵۴۰۷۶
حجت الاسلام رهدار:

جریان شیرازی از منطق و علم شیعی بی بهره است

رییس مؤسسه فتوح اندیشه جریان شیرازی را داعش شیعه دانست و گفت: این جریان نه منطق شیعی و نه علم شیعه دارد، مرجعیت این جریان را مورد تأیید قرار نداده است و نخبگان و علمای ما این جریان را تأیید نکردند، این جریان خلاف عقل امروز اسلام است.
حجت الاسلام رهدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد رهدار، رییس مؤسسه فتوح اندیشه، شب گذشته در ویژه برنامه رستاخیز جان که به همت مؤسسه فرهنگی شهید بهشتی اصفهان برگزار می شود، با بیان اینکه منطق فعالیت در هر عرصه‌ای تفاوت دارد، گفت: به عنوان مثال درفضای سیاسی کشور رهبر معظم انقلاب بحث خودی و غیر خودی را طرح می‌کنند با این توضیح که کسی ممکن است در یک حیطه‌ای خودی باشد و در حیطه دیگری غیرخودی باشد، کسی ممکن است برای ریاست جمهوری فاقد صلاحیت باشد ولی برای نمایندگی مجلس دارای صلاحیت باشد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در 3 جنگ صفین، نهروان و خوارج با مسلمانان جنگیدند، در این جنگها اشخاصی کشته شدند که مسلمان بوده‌اند، اینکه در تاریخ نقل شده است امام علی(ع) شبها به عیادت فقرا و خانواده‌های بی‌سرپرست می‌رفتند باید با عنایت به این مسأله باشد که بخشی از این بی‌سرپرستان خانواده کسانی بودند که در جنگها علیه امام علی(ع) شمشیر کشیده بودند و مقابل ایشان صف آرایی کردند.

جریان شیرازی داعش شیعه است

رییس مؤسسه فتوح اندیشه جریان شیرازی را داعش شیعه دانست و ابراز کرد: این جریان نه منطق شیعی و نه علم شیعه دارد، مرجعیت این جریان را مورد تأیید قرار نداده است و نخبگان و علمای ما این جریان را تأیید نکردند، این جریان خلاف عقل امروز اسلام است، جریان شیرازی‌ها جریان تفرقه افکن در عالم اسلام است.

حجت الاسلام رهدار ضمن تأکید بر اینکه هر ساحتی و هر عرصه‌ای مسائل خاص و مربوط به خود را دارد، اظهار کرد: اینکه مطرح کنیم تاریخ اسلام از سوی اهل سنت دستخوش تغییراتی شده است با مبحث مهم و مبارک تقریب و وحدت میان شیعه و سنی منافاتی ندارد، نباید ساحت نظر را با ساحت عمل و منطق پژوهش را با منطق عمل و فعالیتهای عملی یکسان دید.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه خاطرنشان کرد: اینکه ما حقانیت ولایت امام علی(ع) را قبول داریم دلیل نمی شود که در ساحت حقوق شهروندی حق شهروندانی که در مذاهب دیگر هستند را ضایع کنیم و یا با آنها وارد نزاع شویم، در قانون اساسی کشور ما ذکر شده است که قانون اساسی ما برپایه مذهب تشیع است ولی این دلیل نمی شود که به کسی اجازه تجاوز و یا تضییع حقوق اهل سنت داده شود.

با شناخت درست تاریخ به عبرتهای عاشورا خواهیم رسید

وی با اشاره به حمایت همه جانبه ایران از کشور فلسطین با اکثریت جمعیت اهل سنت، تصریح کرد: ما تاوان حمایت از کشوری را می‌دهیم که دارای اکثریت جمعیت اهل سنت است، ما برای اهل سنت تاوان می‌دهیم و این موضوع را وظیفه شرعی می‌دانیم اما در عرصه و ساحت نظری باید حق را بیان کنیم، نمی‌توانیم بر روی منابر از ظلم و فساد یزید نگوییم چرا که با بیان فلسفه عاشورا و تبیین مکتب عاشورا این نگفتن فساد و ظلم و جور یزید در تضاد است.

حجت الاسلام رهدار با اشاره به اهمیت بیان تاریخ بدون نگاه جانب‌دارانه، عنوان کرد: اگر تاریخ را به درستی بیان نکنیم نمی‌توانیم به تحلیل این مطلب برسیم که چه عواملی موجب شد کسانی که امام حسین(ع) را به درستی می شناختند علیه ایشان دست به شمشیر بردند و حاضر به قتل ایشان شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر آدمهایی که مقابل امام حسین(ع) لشکر کشی کردند بارها و بارها ایشان را بر دوش پیامبر(ص) دیده بودند، ایشان خودشان را در کربلا به خوبی برای همه معرفی کردند، مردم نماز می‌خواندند و با قصد قربت به سمت امام حمله می‌کردند، لشکر دشمن از ابتدای محاصره تا روز عاشورا اوقات نماز به امام حسین(ع) اقتدا می‌کردند اما بعد از نماز باز به محاصره ایشان ادامه می‌دادند، در حقیقت لشکر عمر سعد به خوبی می‌دانسته است چه کسی را تحت محاصره دارد و به تقابل با چه کسانی آمده است.

نفوذ یهود در صدر اسلام به دستگاه خلافت و جامعه اسلامی صورت گرفت

رییس مؤسسه فتوح اندیشه در ادامه عنوان کرد: یک انسانهایی در صدر اسلام به جامعه اسلامی و دستگاه خلافت نفوذ کردند، خلیفه ثانی نگران از نقش امام علی(ع) در رفع مشکلات جامعه بود و در این راستا طرحی ارائه داد و آن استفاده از دانشمندان یهودی در دستگاه خلافت برای پاسخگویی به شهبات و مشکلات و سؤالات مردم بود، این اشخاص یهودی باید وانمود می‌کردند مسلمان هستند تا از طرف جامعه مورد پذیرش قرار بگیرند.

وی ادامه داد: دانشمندی که خلیفه دوم به کار گرفت کعب الأحبار نام داشت، جریان کعب الأحبار در ابتدا تصمیم گرفتند تمام ویژگی‌های انحصاری امام علی(ع) و اهل بیت(ع) را بگیرند، فقط ایشان بود که در لیلة المبیت در جای پیامبر اکرم(ص) خوابیده بود، بردوش پیامبر(ص) برای شکستن بتها سوار شده بود، فقط خانواده علی(ع) بودند که تحت کساء پیامبر اسلام(ص) جمع شده بودند و بسیاری مسائل که فقط اختصاص به امام علی(ع) و فرزندان ایشان داشت، اولین کاری که کعب الأحبار کرد ساختن روایات جعلی و تحریفی به عنوان بدل علیه این مقامات امام علی(ع) بود.

در صحیح بخاری یک روایت هم از امام صادق و امام باقر وجود ندارد

حجت الاسلام رهدار با اشاره به جایگاه صحیح بخاری در میان اهل سنت، تصریح کرد: در کتاب صحیح بخاری بیش از 200 روایت از ابوهریره کذاب و حدود همین مقدار از کعب الأحبار یهودی است در حالی که یک روایت هم از امام صادق(ع) و امام باقر(ع) وجود ندارد.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه ضمن بیان برخی از احادیث جعلی موجود در صحیح بخاری، اظهار کرد: روایات بسیاری ساخته شده است که همه نسخه بدلی است برای مقابله با شأنیت و عظمت و بزرگی و جایگاه ویژه امام علی(ع) و اهل بیت ایشان نزد پیامبر اکرم(ص)، کعب الأحبار به دنبال جعل بود و تلاش کرد که انحصاریات علی(ع) را از ایشان بگیرد ولی این پروژه در جهان اسلام موفقیتی نداشت علت آن این بود که شأنیت پیامبر اکرم(ص) به حدی بود که این احادیث جعلی را کسی باور نکند.

وی با اشاره به وجود تحریفات و جعلیات در کتب درجه یک اهل سنت، تصریح کرد: زمانی که شبهات در این سطح به جامعه آن زمان ارائه می شد به طور مسلم مردم دچار تردید در انتخاب و تصمیم گیری می‌شدند، دقیقا در زمان ما هم مسأله به همین صورت است، اگر امروزه در نقل دیدگاه‌ها و نقطه نظرات امام خمینی کوتاهی کنیم و به درستی ایشان را به نسل جدید معرفی نکنیم برخی اشخاص یا قصه خوابهایشان را نقل خواهند کرد و یا یکی قصه نجواهای امام در گوشش را می‌گوید و رفته رفته در آینده یک امام خمینی دیگری معرفی خواهد شد.

پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) نقل روایت از ایشان را ممنوع کردند

حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه بلافاصله پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) نقل احادیث ایشان ممنوع شد، گفت: کعب الأحبار یک سری روایت اعتقادی غیر سیاسی تولید کرد، روایاتی پیرامون مسائل مهم اعتقادی که در این روایات خدایی ساخته شد که جسم می شود و مانند بشر می‌شود و انبیا را به گونه‌ای معرفی کردند که اهل اشتباه و گناه و خطا هستند و معادی ساختند و برزخی ساختند که کاملا غلط است و در حقیقت سپهر اعتقادی اهل سنت از سوی کعب الأحبارها ساخته شد، یعنی به روایت یهودی‌ها معارف به آنها معرفی شد.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه حاصل این موضوع را انحراف جامعه اسلامی ذکر کرد و افزود: در ماجرای کربلا یهودی‌ها و مسیحیت نقش ایفا کردند، مسیحی‌ها نفوذ بیشتری در دربار یزید داشتند و نقش بیشتری ایفا کردند، حضرت مسلم کار ابن زیاد را تمام کرده بودند اما حمایت مسیحیان از ابن زیاد به او کمک کرد، در ورود کاوران اسرا به شام بیشتر کسانی که در کنار یزید قرار داشتند مسیحیان بودند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در تاریخ مسأله‌ای به نام اسرائیلیات نداشتیم که کار علمای دین خیلی راحت بود، اینکه روایاتها در دسته بندی‌های مختلف در علم رجال قرار می‌گیرند بابت این است که متأسفانه اسرائیلیات را وارد دین کردند، استخراج حکم دین از میان این روایات بسیار سخت است، با توجه به این مسائل منطق و عقل حکم می‌کند که باید به حرف اشخاص خبره و متخصص گوش کرد.

دشمن برای نسل جوان برنامه ریزی کرده است

حجت الاسلام رهدار با اشاره به روند نفوذ از زمان پیامبر اکرم(ص) تا واقعه کربلا، اظهار کرد: مردم یک شبه تصمیم به قتل امام حسین(ع) نگرفتند بلکه در یک بازه زمانی حدود نیم قرن اتفاقاتی رخ داد تا مردم دچار تغییر ذائقه بشوند، کار به جایی رسید که مردم پذیرفتند با علم به اینکه حسین ابن علی(ع) چه شخصیتی است او را به قتل برسانند، در روز عاشورا زمانی که امام حسین(ع) خود را معرفی می‌کنند به ایشان می‌گویند چون پسر علی هستی می‌خواهیم تو را به قتل برسانیم.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه تصریح کرد: باید به درستی دقت داشته باشیم که تاریخ تکرار خواهد شد و اگر حواسمان نباشد کاری می‌کنند که فرزندان ما در برابر ما و در برابر انقلاب اسلامی و امام خمینی و رهبری و ولایت قرار بگیرند، همانطور که در صدر اسلام نسل جوان را برای مقابله با امام حسین(ع) آماده کردند، دشمنان بیکار نیستند بلکه فعال و بیدار هستند و تلاش می‌کنند نسل جوان را علیه پدرانشان و آرمانها و دستاوردها و تلاشهای پدرانشان قرار بدهند، باید تاریخ را خوب درک کنیم تا در مسائل امروز دچار مشکل نشویم./201/1304/ب1

ارسال نظرات