۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۵۴۰۸۴
مدیر مدرسه قاسم‌بن الحسن:

مکتب امام حسین عرصه انسان‌سازی است

مدیر مدرسه قاسم‌بن الحسن(ع) گفت: مکتب امام حسین(ع) عرصه انسان‌سازی است هر وقت ساخته شدی یک‌بار سلام بدهی پاسخ تو را خواهد داد.
علم الهدی علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر علم‌الهدی مدیر مدرسه قاسم‌بن الحسن(ع) شامگاه پنجشنبه در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) که در مسجد جامع نارمک برگزار شد، درباره دنیامداران، دین شعاران گفت: دین‌مداران مؤمنانی هستند که با بهره‌گیری از دو شاه‌بال ارزشمند دینی و قرآنی پروا از خدا و همراهی با صادقان به عالی‌ترین مدارج کمال دست پیدا می‌کنند.

وی بابیان اینکه شیطان مسیر برخی را از راه فسق و فجور عوض می‌کند، عنوان کرد: شیطان راه برخی انسان‌ها را از طریق دین و دین‌داری عوض و مشوه می‌کند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی افزود:  نماز، روزه، اطاعت و بندگی خدا وقتی کارساز است که خالصانه برای رضای خدا باشد اما اگر اعمال عبادی برای خودنمایی و ریا انجام شد نه‌تنها انسان را به خدا نمی‌رساند بلکه او را از پروردگار عالم دور می‌کند.

مدیر مدرسه قاسم‌بن الحسن(ع) بابیان اینکه بر اساس آیات قرآن پروا کردن با الگوگیری از صادقان امکان‌پذیر است، اظهار داشت: صادقان کسانی هستند که به خداوند راست گفته و از درون دل و صمیم قلب او را پذیرفتند.

وی افزود: مصداق اتم صادقان امیرمومنان علی (ع) است هر کس توحید و دین را می‌خواهد همه در مسیر امیرمومنان علی(ع) خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با بیان اینکه یاران امام حسین(ع) کسانی بودند که هرگز از صادقان جدا نشدند، گفت: برخی با صادقان هستند اما در ظاهر بدون اینکه از خداوند پروا کنند، چنین افرادی نه‌تنها در مسیر حق و حقیقت نیستند بلکه کیلومترها از آن فاصله‌دارند.

مدیر مدرسه قاسم‌بن الحسن (ع) افزود: در عزاداری‌ها باید روش و سبک زندگی حسینی تبین شود انسان‌های سعادتمند در آخرت کسانی هستند که در محضر اهل‌بیت (ع) زانوزده و درس زندگی فراگرفته و آن را عملی کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از درس‌های سبک زندگی حسینی حفظ حریم محرم و نامحرم است، ابراز کرد: امام موسی بن جعفر(ع) فرمودند: از شیعیان ما نیست کسی که وقتی بخواهد با زن نامحرم حرف بزند ورع و تقوا را در بین خود و نامحرم قرار ندهد.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی افزود: امام صادق (ع) فرمودند: از شیعیان ما نیست کسی که وقتی تنها شد نتواند دل و قلب خود را مدیریت کند، از ویژگی‌های شیعیان امام صادق این است چشم و زبان آنها هرزه نیست.

 وی درباره ارزش رعایت تقوا، بیان داشت: مکتب امام حسین(ع) عرصه انسان‌سازی است هر وقت ساخته شدی یک‌بار سلام بدهی پاسخ تو را خواهد داد.

مدیر مدرسه قاسم‌بن الحسن (ع) در پایان خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم که مظلوم‌تر از شهدای دفاع مقدس هستند در مکتب امام حسین(ع) خود را ساختند که کیلومترها آن‌طرف‌تر در مقابله با نفاق جان می‌دهند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی در امنیت به سر برد./201/807/ب1

ارسال نظرات