۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۵۴۰۹۵
آیت الله مهدوی:

شیعه واقعی موجودی نورانی و با برکت است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شیعه به دلیل این که خودش را تحت نظارت دائمی امام زمانش احساس می کند، افکار و اعمالش را کنترل می کند و آلوده به گناه نمی شود و بدین واسطه تبدیل به موجودی نورانی و با برکت می شود.
ایت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه عزاداری شب گذشته که در مسجد الرسول خیابان پروین اعتصامی برگزار شد، گفت: نظارت دائمی اهل بیت(ع) لطف الهی است.

وی با ادامه مباحث شبهای گذشته که راجع به تبیین سبک زندگی شیعه بود، افزود: یکی از ویژگیهای متمایز شیعه نسبت به فرقه های به ظاهر مسلمان دیگر، تحت نظر بودن اعمال و افکار شیعیان در محدوده علم غیب امام معصوم زمان خودشان است و این مسأله با ستار العیوب بودن خداوند منافاتی ندارد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: خداوند به سبب حکیم بودن دائماً زمینه رشد و تعالی را برای انسان فراهم می کند تا جایی که انسان مجبور به انجام کاری نشود، این معنای لطف است یعنی اگر افزون بر چیزهایی که از ارکان اصلی حرکت انسان است مثل قوه عقل، اگر خداوند چیز دیگری برای انسان قرار دهد که زمینه رشد و تقویت انسان را به همراه داشته باشد، لطف نام دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با توجه به نظر خواجه نصیر الدین طوسی که راجع به امام زمان(عج) می گوید، وجود او لطف است و تصرف او در عالم هستی، لطفی دیگر است و منشأ عدم حضورش در میان انسانها، عمل خودِ انسانها است، یعنی این سلب لطف به خاطر رفتار خودِ انسانها است، به خاطر این که انسانها بعد از غدیر خم به واسطه کتمان ولایت، سستی کردن در حمایت از امیرمؤمنان(ع) و به طور کلی قاصراً یا مقصراً از ولایت پشتیبانی نکردند و منجر به غصب خلافت شدند، الآن امام عصر(عج) در میان ما حضور داشتند و ما از وجود ایشان بهرمند می شدیم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: خانه نشینی امیرمؤمنان(ع)، تحمیل صلح به امام حسن مجتبی(ع)، واقعه مصیبت بار عاشورا و شهادت امام حسین(ع) با ده ها تن از یارانشان و شهادت امامان معصوم دیگر تا غیبت امام عصر(عج)، همه و همه به خاطر غصب خلافت از سوی غاصبین و عدم پشتیبانی عموم مردم از ولایت اتفاق افتاد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان در ادامه علم امامان معصوم(ع) را محیط بر همه افکار و اعمال انسانها و حتی اتفاقاتی که در گذشته و آینده محقق می شود دانست و اظهار کرد: امام حسین(ع) با وجود این که به طور کامل از کیفیت شهادتشان با خبر بودند باز هم به کوفه سفر کردند، چرا که اراده امام معصوم(ع) با اراده پروردگارش یکی است، به همین سبب امام حسین(ع) در روز عاشورا آن قدر پیش رفتند تا همه مصلحتهای الهی مقرر شود، مصلحت الهی بقای دین است و چون بقای دین به خاطر کم کاری مردم به خطر  افتاده بود، باید امام حسین(ع) شهید می شدند تا دین به دست من و شما برسد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پاسخ به بعضی از شبهاتی که برخی افراد مطرح می کنند، توضیح داد: برخی می گویند چرا خداوند همه را مسلمان نیافرید که نیاز باشد امامان معصوم(ع) با فدا کردن جانشان دین را حفظ کنند، در پاسخ باید بگویم که قرار نیست کارهای عالم به اجبار پیش برود، امامان معصوم(ع) از وضعیت آینده خبر می دهند تا بدین واسطه مردم راه را از بیراهه بهتر تشخیص دهند.

وی به بخشهایی از خطبه پیامبر(ص) در روز غدیر خم اشاره کرد و گفت: نمونه ای از رهنمودهای معصومین(ع) در سخنان پیامبر(ص) در روز غدیر خم وجود دارد، پیامبر(ص) خطاب به مردم می فرمایند، من از جلسات خصوصی که برخی از شما برای غصب کردن خلافت گرفته اند خبر دارم، نام این اشخاص و نام پدرانشان را می دانم، ای مردم بدانید اگر ولایت را تنها بگذارید خودتان ضرر می کنید.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: آنهایی که به دنبال حرکت در مسیر صراط مستقیم هستند از این که افزون بر نظارت خداوند تحت نظارت دائمی اهل بیت(ع) نیز هستند، خوشحال هستند و این را برای خودشان فضیلت می دانند و به واسطه این نظارت رفتار و افکار خودشان را از آلودگی به گناهان باز می دارند ولی آنهایی که به دنبال گناه کردن هستند ایراد می گیرند و می گویند این نظارت با ستار العیوب بودن خداوند در تنافی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به شبهه ای که برخی افراد وارد می کنند و می گویند این که انسانها تحت نظارت دائمی اهل بیت(ع) باشند مسأله ای اشتباه است، تبیین کرد: طبق آیات بیست و ششم و بیست و هفتم سوره جن که می فرماید «عَالِمُ الْغَیْبِ فَلا یُظْهِرُ عَلَى غَیْبِهِ أَحَدًا إِلا مَنِ ارْتَضَى مِنْ رَسُولٍ فَإِنَّهُ یَسْلُکُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ رَصَدًا» اگر خداوند از کسی خشنود باشد که علم غیب به او عطا کند، حتماً به او عطا خواهد کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با توجه به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند، حضرت عیسی(ع) 2 حرف از حروف اسم اعظم را می دانستند، حضرت موسی(ع) 4 تا، حضرت ابراهیم(ع) 8 تا، حضرت نوح(ع) 15 تا، حضرت آدم(ع) 25 حرف و خداوند از 73 حرف اسم اعظم، 72 حرف آن را به ما عطا کرده است، در روایتی دیگر داریم این حرف از اسم اعظم تنها مخصوص خالقیت است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان با اشاره به آیه نوزدهم سوره غافر که می فرماید «یَعْلَمُ خَائِنَةَ الأعْیُنِ وَمَا تُخْفِی الصُّدُورُ» تبیین کرد: خداوند از خیانت چشمها با خبر است و بالاتر از آن از مسائلی که در سینه ها می گذرد با خبر است و مظهر این صفت از پروردگار اهل بیت(ع) هستند و شیعه به دلیل این که این نظارت را درک میکند فکر و عملش را کنترل می کند و تبدیل به یک موجود نورانی و با برکت می شود./201/867/ب1

ارسال نظرات