۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۵۴۱۲۹
حجت الاسلام صمدی آملی:

بهره گیری از مفاهیم قرآنی زمینه ساز تعالی انسان می شود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از مفاهیم قرآن کریم زمینه ساز تعالی انسان می شود، گفت: مفاهیم والایی در قرآن کریم وجود دارد که انسان می تواند بهره گیری شایسته ای از آن صورت داده و به مراتب والایی برسد.
صمدی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در ویژه برنامه دهه اول ماه محرم هیات مکتب الزهرا(س) آمل که در مسجد علامه حسن زاده آملی برگزار شد اظهار داشت: در ایام ارزشمندی قرار دادیم که انسان می تواند بهره گیری شایسته و ارزنده ای داشته باشد.

وی با بیان این که انسان موجود ممتدی از فرش تا فوق عرش است، افزود: خداوند متعال برای همه انبیای الهی معجزاتی قرار داد که قرآن کریم اعظم معجزات است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام معجزاتی دارد اما هیچکدام از آنها به قرآن کریم نمی رسد که مقام و جایگاه بسیاری دارد.

حجت الاسلام صمدی آملی ادامه داد: وقتی با جسم طبیعی هستیم تا مراتب بالاتر باید در خدمت قرآن کریم باشیم و ضمن زیارت این کتاب نورانی در مرتبه نازل به مراتب بالاتر آن هم برسیم.

وی افزود: قرآن کریم حقیقت امتدادی است که در همه مراتب وجودی تحقق دارد و باید از مقام جسمی در منزل قرآن تشرف داشته باشیم تا به اعلی مراتب دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام صمدی آملی ادامه داد: انسان باید توفیق داشته باشد مقامات قرآن کریم را ادراک کند و چشم، زبان و نفس ما یارای درک این کتاب گرانقدر را داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از مفاهیم قرآن کریم زمینه ساز تعالی انسان می شود، تصریح کرد: مفاهیم والایی در قرآن کریم وجود دارد که انسان می تواند بهره گیری شایسته ای از آن صورت داده و به مراتب والایی برسد.

وی تصریح کرد: معقولاتی برای عقل در تفکرات حاصل می شود که خوب است در خواندن قرآن کریم زبان انسان از آن بهره مند باشد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: خواندن قرآن کریم ارزشمند و گرانقدر است که تمام مراحل این کار و سایر اعمال نیکو و شایسته بعنوان عبادت محسوب می شود.

وی اظهارداشت: کاری که برای تقرب الی الله صورت گیرد بسیار ارزنده و مراتب ارزشمند و والایی برای انسان دارد که می طلبد در این مسیر نورانی قدم برداریم.

حجت الاسلام صمدی آملی تصریح کرد: انسان باید تلاش کند تا از گناهان و بدی ها دوری کرده و مراقبتهای بسیاری صورت دهد و هوشیاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: حضور در قلب در اعمالی مانند نماز برکات و دستاوردهای بسیاری دارد که اگر قلب ما با توجه باشد بهره فراوانی از این فریضه نورانی می بریم.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری دهه اول ماه محرم در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار می شود./202/1314/ب1

ارسال نظرات