۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۵۴۱۹۴
آیت‌الله سلیمانی:

محرم، فرصت نشر پیام عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: ایام محرم بهترین فرصت برای ترویج پیام‌های بلند عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر است؛ دسته‌های عزاداری ما معروفها را در جامعه نشر دهند و از منکرها بازدارند تا در راستای هدف اباعبدالله حرکت کرده باشند.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 16 مهرماه ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، گفت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تا آنجایی است که امام حسین(ع) برای این هدف قیام می‌کنند و آن همه ایثار و از خود گذشتگی نشان می‌دهند.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر اکرم دنیای اسلام دچار انحرافاتی می‌شود که کم کم منکرها رنگ قانونی به خود می‌گرفت، لذا خون اباعبدالله اسلام را نجات داد و حکومت ظلم و ستم را رسوا ساخت.

وی افزود: آینده اسلام به خطر افتاده بود و امام حسین(ع) برای نجات اسلام، حج را نیمه تمام رها کردند و وقتی از ایشان پرسیدند چه سفری در پیش دارید، فرمودند سفر دین؛ این امر نشان می‌دهد حفظ دین و حیات اسلام از هر عملی واجب‌تر است.

آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف شرعی است، زیرا اگر این دو وظیفه در جامعه ترک شود و افراد نسبت به شیوع منکرها بی تفاوت باشند، جامعه اسلامی روز به روز بیشتر به انحراف کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در جامعه امروزی تذکر لسانی را زشت می‌شمارند؛ در حالیکه وقتی کسی دارد منکری را تذکر می‌دهد نباید فرد دیگری به او بگوید به شما ربطی ندارد، زیرا تذکر لسانی وظیفه یک مسلمان در برابر فعل منکر است و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و خونشان را در این راه ایثار کردند، از این رو عزاداران حسینی هم باید در این راستا حرکت کنند و از این فرصت برای نشر پیام عاشورا بهره ببرند.

وی افزود: وقتی که دسته های عزدار در روز تاسوعا و عاشورای حسینی به خیابانها می‌آیند، روی پرچمی بنویسند نماز اول وقت فراموش نشود؛ این یعنی یک کار حسینی؛ زیرا امام حسین (ع) در بدترین شرایط در میدان جنگ هنگامی که وقت نماز ظهر شد به نماز ایستادند و این فریضه الهی را حتی در چنین شرایطی ترک نکردند./202/831/ب1

ارسال نظرات