۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۵۴۲۰۰
نیویورک تایمز:

ساخت شهرک جدید صهیونیستی اهانت به بسته کمک‌های نظامی آمریکا است

پس از تصویب ساخت شهرک صهیونیستی جدید در کرانه باختری و اظهارات وزیر آموزش این رژیم برای الحاق کرانه‌باختری به رژیم صهیونیستی، شورای امنیت به درخواست ۵ کشور نشست اضطراری برای بررسی این موضوع برگزار خواهد کرد.
شهرک های صهیونیست نشین

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای امنیت سازمان ملل هفته آینده برای بررسی طرح رژیم صهیونیستی جهت ساخت شهرک‌های جدید کرانه باختری، جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.

به نوشته وبگاه روزنامه «هاآرتص» این نشست اضطراری شامل رای‌گیری برای صدور قطعنامه نخواهد بود و رسانه‌های خبری نیز اجازه حضور دارند.

مقامات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از اینکه نشست شورای امنیت به یک اعتراض بین‌المللی در محکومیت سیاست‌های رژیم درباره مناطق مختلف اراضی اشغالی تبدیل شده و برای صدور آتی قطعنامه‌ای علیه صهیونیست‌ها بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمینه چینی کند، شدیدا ابراز نگرانی کرده‌اند.

این نشست روز 14 اکتبر (23 مهر) با تلاش فلسطینیان و به درخواست مصر، ونزوئلا، مالزی، سنگال و آنگولا برگزار خواهد شد و شامل مناظرات اعضای شورا درباره مسئله شهرک‌سازی‌های جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری می‌شود. حضور اعضای شورای امنیت در این نوع از جلسات، اجباری نیست.

پیشتر «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی و رییس حزب «خانه یهودی» گفته بود لازم است «همه ما (یهودیان) باید جان‌هایمان را برای الحاق کرانه باختری به اسرائیل فدا کنیم.»

وی ضمن انتقاد از طرح «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تخلیه شهرک «آمونا» در کرانه باختری تا پایان سال، گفت: «درباره زمین‌های اسرائیل باید بجای تعلل کردن، تصمیم بگیریم...نمی‌توانیم تعیین کردن سرزمین‌های اسرائیل را بعنوان یک هدف تاکتیکی داشته باشیم اما دولت فلسطین ]برایمان[ یک هدف استراتژیک باشد.»
«زیپی لیونی» وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی در انتقاداتی شدید از اظهارات بنت، گفت: «او چهره واقعی خود را نشان داد. رؤیای بنت و اقلیتی که او نماینده آنهاست، کابوسی برای تمام مردم اسرائیل هستند.»

به نوشته فارس، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی دستور داده بود به دلیل قرار داشتن شهرک آمونا در اراضی فلسطینیان، این شهرک تخلیه و تخریب شود. البته کابینه رژیم صهیونیستی نیز مصوب کرد که برای صهیونیست‌های ساکن آمونا، شهرک جدیدی شامل 300 واحد در کرانه باختری بسازند تا به آنجا منتقل شوند.

روزنامه «نیویورک تایمز» ضمن انتقاد از تصمیمات رژیم صهیونیستی در جهت ازبین بردن شانس توافق صلح با فلسطینیان، چاره این مسئله را «تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل جهت تدوین دستورالعمل‌هایی برای توافق صلح شامل مسائلی از جمله امنیت اسرائیل، آینده قدس، سرنوشت آوارگان فلسطینی و همچنین تعیین مرزهای دو دولت» پیشنهاد کرد.

نیویورک تایمز این تصمیم رژیم صهیونیستی را «اهانت به دولت آمریکا» توصیف کرده که فقط چند هفته بعد از توافق بسته جدید حمایت نظامی ده ساله آمریکا از اسرائیل به مبلغ 38 میلیارد دلار گرفته شده و تصریح کرد اگر دولت اوباما قبل از امضای این بسته از شهرک‌های جدید اطلاع داشت مطمئنا مذاکرات این توافق بگونه دیگری طی می‌شد./982/ب102/د

ارسال نظرات