۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۵۴۲۳۱

انتقاد امام جمعه بیروت از قمه زنی در روز عاشورا

امام جمعه بیروت در اعتراض به قمه زنی در روز عاشورا گفت: امام حسین(ع) از ما نمی خواهد که سر خود را با قمه خونین کنیم، بلکه می خواهد راه عدالت و آزادی وی را ادامه دهیم.
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک، بر لزوم توافق گروه های سیاسی این کشور به دور از به حاشیه راندن گروه سیاسی یا مذهبی تأکید کرد و گفت: این مساله به تحکیم وحدت و ثبات کشور کمک می کند و از دخالت های بیگانگان می کاهد. در گفت وگو باید مصالح کشور مدنظر قرار گیرد نه سهمیه بندی سیاسی و حزبی که عامل اصلی مشکلات و فساد به شمار می آید.

وی افزود: شرایطی که برخی گروه ها برای انتخاب رییس جمهور قرار می دهند به کاهش قدرت و جایگاه رییس جمهور می انجامد. این مساله سبب بازگشت به عقب و عدم توافق جهت انتخاب رییس جمهور خواهد شد.

این روحانی لبنانی، به ادامه بحران در سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ افق نزدیکی جهت حل بحران انسانی و زیرساختی در این کشور دیده نمی شود و سوریه به صحنه نزاع میان کشورهای اقلیمی و روسیه و آمریکا مبدل شده است. بحران سوریه تنها با جنگ علیه تروریسم و تروریست ها حل می شود.

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به آمادگی نیروهای عراقی برای آغاز نبرد آزادسازی موصل تصریح کرد: در این شرایط شاهد اختلاف و بحران میان عراق و ترکیه هستیم. ترکیه باید به حاکمیت و استقلال عراق احترام گذاشته و به بحران آفرینی در این کشور پایان دهد.

امام جمعه بیروت ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم کرد و ادامه داد: در این راستا باید از اقدام برخی کشورها در ارسال کشتی زیتون جهت شکست محاصره غزه تقدیر و تشکر کنیم گرچه فعالان این کشتی از سوی صهیونیست ها بازداشت شدند. 

وی درباره فرارسیدن روز عاشورا گفت: این واقعه تنها به شیعیان تعلق ندارد بلکه از آن همه مسلمانان است. امام حسین(ع) از دیدگاه همه مسلمانان سید جوانان اهل بهشت است و خون خود را در راه اصلاح و عدالت و تغییر تقدیم کرد. 

حجت الاسلام فضل الله خاطرنشان ساخت: امام حسین(ع) از ما نمی خواهد که سر خود را با قمه و کمر خود را با زنجیرهای تیغ دار خونین کنیم، بلکه می خواهد راه عدالت و آزادی وی را ادامه دهیم. حضرت اباعبدالله(ع) سر و کمر خود را خونین نکرد بلکه در میدان جنگ با شمشیر به شهادت رسید./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات