۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۵۴۲۳۳
شیخ نعیم قاسم:

جهانیان درصدد تغییر معادله در سوریه هستند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مشارکت 80 کشور در جنگ علیه سوریه تأکید کرد که این جنگ احتمالا طولانی خواهد بود.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در منطقه الاوزاعی این کشور، گفت: تکفیری ها خطر بزرگی برای اسلام و مسلمانان هستند چرا که به کشتار مسلمانان پرداخته و کسی به غیر از خود را قبول ندارند. آنان حتی میان خود نیز اختلاف دارند و به کشتار یکدیگر می پردازند چرا که در پی قدرت هستند.

وی با اشاره به اینکه این جنایت ها به نام اسلام صورت می گیرد، افزود: اسلام از این گروه ها تبرئه می جوید. اسلام را مقاومت اسلامی حمل می کند که با صهیونیست ها و تکفیری ها می جنگد و از ورود به هرگونه فتنه خودداری می ورزد.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: هیچ گزینه ای به جز ایستادگی در برابر تکفیری ها نداریم زیرا اگر این اقدام را انجام ندهیم در مکان های مختلف منتشر می شوند و اگر به نبرد با آنها در بقاع و قلمون نپردازیم باید در ضاحیه و بیروت و صیدا و طرابلس با آنها بجنگیم.

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: قدرت تکفیری ها غیرعادی نیست بلکه آنان از 80 کشور جهان به سوریه و عراق آمده اند و با حمات آمریکا و اروپا و برخی کشورهای عربی نظیر عربستان و کشورهای منطقه نظیر ترکیه در منطقه حضور یافته اند. بنابراین آنان ذاتا قوی نیستند و با حمایت بین المللی به قدرت رسیده اند.

وی به آزادسازی بسیاری از مناطق اشغال شده عراق اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج مردمی عراق توانست بیش از 50 درصد مناطق اشغالی را آزاد کند. به عنوان محور مقاومت، موفقیت های بسیاری در سوریه بدست آورده و خطرناک ترین پروژه علیه سوریه را ناکام سازیم. 

معاون دبیرکل حزب الله جنگ در سوریه را احتمالا طولانی دانست و تأکید کرد: در این جنگ شاهد نبرد گروه ها نیستیم بلکه جهان درصدد تغییر معادله در سوریه است. نبرد با تکفیری ها و صهیونیست ها با هدف حمایت از مردم و آینده صورت می گیرد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات