۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۵۴۳۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

ارزش های دینی را وجه المصالحه مشکلات اقتصادی نکنیم

آیت الله علم الهدی جریان کربلا را یک جریان ادامه دار توصیف و تاکید کرد که نباید ارزش های دینی را وجه المصالحه مشکلات اقتصادی و مادی کرد.
ایت الله علم الهدی آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی صبح امروز در مراسم ذکر مصیبت اهل بیت (ع) که در محل نمازخانه شهرداری مشهد برگزار شد، به جریان کربلا به عنوان حادثه ای تلخ در تاریخ اشاره کرد و افزود: مسئله انقلاب کربلا در حقیقت یک آموزه عینی در مقابل یک تابلوی بصری در برابر بینش ارادتمنمدان و علاقه مندان به طور خاص و در برابر بینش مسلمانان به طور عام و در برابر دید جهانیان به طور عام قرار گرفته است.
وی با بیان این که در حقیقت کربلا تابلویی نسبت به مجموعه آموزه های خاص دینی و آموزش های بی نظیر قرآن است، ادامه داد: به جای اینکه این آموزش ها در قالب سخنرانی و در قالب قلم آموخته شود باید یک نگاه عمیق و جدی در عمق جان و فکر و اندیشه مردم هم قرار بگیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه سه شاخصه باورمندی به خداوند و وحی، نداشتن شک و تردید و مجاهده با مال و جان را از ویژگی های مومن واقعی دانست و ابراز داشت: کسانی که صداقت در مومن بودن دارند افرادی هستند که این سه شاخصه در آن ها یافت می شود.
وی با اشاره به این که در بین مومنین و افراد مسلمانان زمان پیامبر، باورمندی خداوند در یک سطح نبود و درجاتش متفاوت و متغایر بود، اظهار داشت: این جریان نداشتن تردید در باورمندی خداوند و وحی، این در یک سری اشخاص زمان دار بود و در زمانی که این تردید نبود بر حسب  زمان و موقعیت هایی که پیش می آمد این تردید صورت می گرفت.
امام جمعه مشهد با اشاره به این که یک تابلوی کامل عیاری از باورمندی و فقدان تردید و مجاهده با مال و جان در برابر بینش انسان ها باید نصب شود، تاکید کرد: باید با نگاه به این تابلو به عنوان یک میزان و به عنوان یک معیار مومن و صادق بودن حرکت کرد.
وی با تاکید بر این که افراد اگر می خواهند خودشان را در این سه مولفه ارزیابی کنند باید با این تابلویی که نقش میزان ،معیار و ملاک دارد خودشان را مقایسه کنند، اظهار داشت: کربلا و قیام حضرت امام حسین (ع) یک تابلو کامل و شفاف و تردید ناپذیر است و هیچ خواسته ای در مقابل خداخواهی، دین خواهی و پیامبر خواهی یاران حضرت امام حسین (ع) در کربلا وجود نداشت و این تابلو الگویی است که باید دنبال آن حرکت و آن را در زندگی اجرا کنیم.

وی با تاکید بر این که کربلایی بودن افراد به اشک ریختن نیست و معنای واقعی آن، حسینی بودن و پیوستن به لشکر سید الشهداست، به جریان و حرکت عاشورا در سال 61 هجری اشاره کرد و افزود: این جریان هنوز تمام نشده است و ادامه دارد و همه ساله به لشکر امام حسین (ع) اضافه می شود.
 
آیت الله علم الهدی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران با ایثار و شهادت و خون های بسیاری به پیروزی رسید و این انقلاب نشأت گرفته از قیام عاشورا و حرکت ابی عبدالله الحسین(ع) ادامه داد: نباید با چند مشکل و فشار اقتصادی از ارزش های دینی گذشت و با دشمن معامله کرد تا دشمن از ما خوشش بیاید.

وی در پایان با تاکید بر این که کربلا تمام نشده است و ادامه دارد به مفهوم «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا »اشاره کرد و ابراز داشت: مفهوم کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا این است که در هر محرمی لشکر امام حسین (ع) سرباز گیری می کند./859/پ203/ج

 

ارسال نظرات