۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۵۴۳۳۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ولایت‌پذیری ویژگی مشترک شهدای کربلا بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شهدای کربلا دارای ویژگیهای زیادی بودند که یکی از مهم‌ترین ویژگیهای مشترک آنها ولایت‌پذیری و گوش به‌ فرمان ولی زمان خود بودن و یاری کردن او تا آخرین نفس بود.
حجت الاسلام یعقوبی - سوگواره احلی من العسل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در سوگواره «احلی من العسل» که همزمان با سراسر کشور در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه کربلا نمایشگاه معنویت و بصیرت بود، افزود: کربلا بیش از آن اندازه که نمایشگاه شقاوت و بدی و ظهور پلیدی باشد، نمایشگاه روحانیت و معنویت و اخلاق عالی و انسانیت است.

وی اضافه کرد: در صحنه کربلا افرادی از همه سنین حضور داشتند، از کودک شش‌ماهه‌ای به نام علی‌اصغر(ع) تا پیرمرد 75 ساله به نام حبیب ابن مظاهر(ره) و هیچ جای دنیا این‌چنین لشکری را نمی‌توان یافت که همه افراد از کودک تا پیرمرد تنها یک هدف داشته باشند، همه آنها تنها حول یک محور به نام ولایت حرکت کنند و جانشان را در راه دین و امام خود فدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: شهدای کربلا دارای ویژگیهای زیادی بودند که یکی از مهم‌ترین ویژگیهای مشترک آنها ولایت‌پذیری و گوش به‌فرمان ولی زمان خود بودن و یاری کردن او تا آخرین نفس بود و علی‌رغم اینکه در این راه با سختی‌ها و دشواری‌های زیادی مواجه شدند اما از هدف خود دست برنداشته و شکایتی هم نکردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: اصحاب امام حسین(ع) در قیام کربلا به درجه‌ای از بصیرت رسیده بودند که شهادت در راه دین خدا و ولی خدا را شیرین‌تر از عسل می‌دیدند که نمونه بارز این گفته سخنان قاسم بن الحسن (ع) با امام حسین (ع) قبل از میدان رفتن بود که به تعبیر او مرگ در راه دین اسلام و ولی خدا، «احلی من العسل» است.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی ما هم از واقعه کربلا و حماسه عاشورا نشأت گرفته بود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران و جنگ هشت‌ساله تحمیلی به دنیا ثابت کرد که مردم ایران دارای بصیرت دینی بوده و با الگو قرار دادن امام حسین (ع) و نهضت عاشورا سعی دارند در مسیر خط سرخ شهادت به تکامل برسند تا پرچم این انقلاب را به صاحب اصلی آن‌که امام زمان(عج) است، برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: شهید فهمیده و امثال او در تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کردند نوجوان و جوان ایرانی گوش به‌ فرمان ولی امر خود بوده و در راه اسلام با خون خود فداکاری می‌کند تا نهال انقلاب تنومند شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی از دانش‌آموزان خواست تا با تأسی به اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب ایشان به‌ویژه حضرت قاسم بن الحسن(ع) پاسدار خون شهدای اسلام و انقلاب اسلامی باشند.

گفتنی است، همایش سوگواری دانش‌آموزی «احلی من العسل» با شرکت افزون بر 2 هزار دانش‌آموز پسر خراسان شمالی در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات