۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۵۴۴۱۲
آیت الله علم الهدی

تعامل با آمریکا توسعه اقتصادی به همراه نمی آورد

آیت الله علم الهدی در حرم امام رضا(ع) با بیان اینکه تابلو شفاف امام حسین(ع) در عاشورا برای ما راهبرد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است،گفت: سرنوشت اقتصادی هشتاد میلیون انسان به دست هیچ ابر قدرت جهانی نیست زیرا ما 80 میلیون جمعیت با ثروتی هنگفت هستیم بنابراین تعامل با امریکا نه تنها سبب توسعه اقتصادی نمی شود بلکه با حسینی زیستن هم سازگاری ندارد.
امام جمعه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز، در سلسله برنامه های تبلیغی آستان قدس رضوی ویژه دهه اول محرم الحرام اظهار کرد: امام حسین(ع) تابلوی شفافی در کربلا نشان داد که به عنوان راهبرد زندگانی همه مسلمانانی که به امام حسین ارادت و علاقه دارند، مطرح است و کسانی که وابسته به سیدالشهداء هستند این الگو و آموزه را در زندگانی خود پیاده می کنند.

یزیدی و حسینی زیستن محدودیت زمانی ندارد

وی با بیان اینکه منظور از کربلایی شدن ایثار و فداکاری در مسیر سیدالهشداء است نه سفری که با وسیله ایاب و ذهاب خود را به حرم امام رساندن، تصریح کرد: این کلام امام حسین(ع)  «تا کجا حاضرید پای دین خدا بایستید؟! هر که برای زندگی دنیا در تلاش است و برای حفظ دین کاری نمی کند، از ما نیست»کلامی ساده و معمولی نیست، این سخن امام حسین(ع) برای همه دورانها موضوعیت دارد و منحصر به آن زمان نیست و مخاطب امام همه افراد در طول تاریخ است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه راهبر امروز ما در عرصه سیاست کشور این سخن امام حسین(ع) است، تأکید کرد: مسأله کربلا و عاشورا تنها مربوط به سال 61 هجری نیست مفهوم عبارت «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» اینست که جبهه یزیدی و جبهه حسینی در همه زمانها هست.

وی تصریح کرد: برای حسینی زیستن باید سیاست، اقتصاد، فرهنگ و تمام مسائل اجتماعی ما با مردم کشورهای دیگر فرق کند، استکبار قصد دارد همه جهان را ببلعد و بر همه جهان حاکم شود که اسلام، قرآن و رسول الله دست اندازهای سرراهش است، استکبار در صدد براندازی دین اسلام آمده است تا سر راه جهانخواهی او چالش و دست اندازی نباشد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: جمعیت و لشکر هزاران نفری عمر سعد در کربلا با امیرمؤمنان(ع) و پیامبر(ص) عداوتی نداشتند بلکه اقشار مختلف مردم کوفه بودند که به کربلا آمدند و این افرادی که مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند حتی سپاه آموزش دیده پادگانهای نظامی نبودند.

آیت الله علم الهدی مطرح کرد: کسانی که تنها به فکر زندگی دنیوی، مقام، قدرت، اقتصاد، خواب و خوراکش هستند، با امام حسین(ع) کاری ندارند، منطق آنها منطق آن 120 هزار نفری است که برای جنگیدن با امام حسین(ع) با عمرسعد همراه شده و به میدان آمده بودند، چنین افرادی حق ندارند خود را حسینی بدانند.

 اقتصاد ایران در گرو هیچ ابر قدرت جهانی نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر بناشود با پیش گرفتن خط ابی عبدالله(ع) اسلام، ارشهای اسلام و احکام آن برای شما اصل شود باید چشم بصیرت خود را بازکنید که نمی توانند قدرت، مقام، ثروت و رزق شما را بگیرند.

وی تصریح کرد: سرنوشت اقتصادی هشتاد میلیون انسان به دست هیچ ابر قدرت جهانی نیست زیرا ما 80 میلیون جمعیت با ثروتی هنگفت هستیم که اگر روی پای خود باستیم قادر به خیلی از کارها هستیم، با وجود امکانات بسیار اگر در دروازه های شهر را ببینیدم و تنها روی داشته های خود تکیه کنیم حداقل تا 50 سال دیگر قادر به زندگی هستیم.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در نهایت اگر به چنین روزی رسیدیم که همه امکانات ما گرفته شود و تحریم شویم، اگر تسلیم دشمن و استکبار نشویم و تا پای جان خود مقاومت کنیم، کربلایی شده ایم.

دست دادن با آمریکا متناقض با حسینی زیستن است

وی تصریح کرد: برای زندگی عادی در مملکت باید به آمریکا دست دهیم، معامله و مذاکره کنیم؛ آمریکایی که اسلام، قرآن و پیغمبر(ص) را سنگلاخ سر راه جهانخواری خود می داند و می خواهد آن را براندازی کند.

آیت الله علم الهدی هشداد داد: گمان نکنید مسائل امروز کشور ما، مسائل اجتماعی ماست و ربطی به عاشورا و کربلا ندارد بلکه به طور کامل مرتبط با جریان عاشورا هست، مسائل مرتبط با امام حسین بودن یا جداشدن از ایشان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: آمریکا از یک سو دشمن خداست، از طرفی می خواهد دین خدا را براندازی و نابود کند، اسلام و پیغمبر را از بین ببرد بنابراین ما نمی توانیم به عنوان یک شهروند عادی و معولی در این سرزمین با همه دنیا بسازیم و با دشمنان خداوند سرستیز و نبرد نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز عده ای به دنبال توسعه تعامل با امریکا هستند، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم عادی زندگی کنیم و تحریم اقتصادی نشویم نباید اجازه دهیم آمریکا هرکاری برای براندازی اسلام انجام دهد، خواسته های آنها را اجابت و دین خود را رها کنیم در این صورت ما هم جزو لشکر عمر سعد هستیم و فرقی ندارد که در ایام محرم لباس مشکی یا غیر مشکی بر تن کنیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اشک به تنهایی ملاک عشق نیست، مطرح کرد: عاشورا فقط اشک، سینه زنی و عزاداری نیست، اگر اشک ملاک وابستگی به امام حسین بود عمر سعد اولین فرد عاشق امام حسین(ع) محسوب می شد زیرا قبل از همه عمر سعد برای امام حسین(ع) گریه کرد وقتی حضرت زینب(س) بر بلندای تل زینبیه گفت دارند امام حسین(ع) را می کشند و تو ایستاده ای تماشا می کنی! /1308/پ201/ج

ارسال نظرات