۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۵۴۴۳۵
کارشناس مسائل دینی:

شناخت شخصیت امام حسین مساوی با زندگی کردن دور از ذلت است

حجت الاسلام حسینی گفت: پیرو حسین بودن انسان را از دشمن دور می کند وکسی که زندگی سعادتمندانه و دور از ذلت را می خواهد باید شخصیت حسین(ع) را در جامعه بشناسد.
پرچم یا لثارات الحسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی حسینی، کارشناس مسائل دینی در شب هفتم ماه محرم در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: در جامعه باید گروهی برای راهنمایی کردن مردم برای خوب زندگی کردن، باشند.

وی افزود: امر و معروف و نهی از منکر یکی از فریضه های واجب برای انسان ها شمرده می شود که اگر مردم به این واجب الهی عمل کنند، جامعه ای دور از فساد را برای خودمان رقم می زنیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که اتحاد مسلمانان با فریضه اللهی امر به معروف و نهی از منکر، رابطه دارد، اظهار داشت: اگر نگاهی به آیه های قرآن کریم داشته باشیم متوجه می شویم که خدا بعد از آیه اتحاد مسلمانان، از آیه ی امر به معروف استفاده کرده است که اگر کشور خوب می خواهیم باید مسلمانان کشور خوب و اتحاد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر روزی مسلمانان اتحاد نداشتند، دشمن وارد کشور می شود، و کشور را نابود می کند و مردم بدانند که اتحاد داشتن مسلمانان باید در جامعه ی اسلامی همیشه برقرار باشد تا دشمن وارد مرزهای جغرافیایی ایران نشود.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که روز قیامت بعضی از صورت های انسان ها، سیاه و تعدادی دیگر، سفید هستند، بیان داشت: کسانی که در جامعه همیشه به خاطر نعمت های خدا شکر نعمت کنند و از امتحان الهی خوب بیرون بیایند، چهره آن ها طبق آیه قرآن کریم، سفید خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که ناشکری نعمت جمهوری اسلامی، صورت انسان را در روز قیامت سیاه می کند، تصریح کرد: قرآن کتاب هدایت انسان ها است و همه مردم باید قرآن را وسیله ای برای خوب زندگی کردن در زندگی های خود، قرار بدهند و سعی کنند در دنیا با عمل کردن به رهنمودهای خدا در قران، بندگی خدا را توشه آخرت خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: مسلمان واقعی کسی بوده که اهل بیت(ع) را در کنار قرآن قرار دهد تا با دو رکن قرآن و اهل بیت(ع) زندگی خوبی را در دنیا و آخرت برای خود داشته باشد.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که کشورهایی همچون آمریکا، به عنوان جنایتکار در جهان، شناخته شده اند، اظهار داشت: دولت آمریکا در دنیا فقط به فکر منافع خود است و حیله هایی را همچون روباه در کشورهای دیگر اجرا می کند که خودش سود ببرد و به فکر هیچ کشوری نیست.

وی با اشاره به این که دشمن می خواهد فکر جوانان ایران را با هجمه های خود نابود کند، ادامه داد: مسؤولان و مردم بیدار باشند و بفهمند که با چه دشمنی، سر و کار داریم و این دشمن هدفی جز از بین بردن نسل جوان ایران را ندارد.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: پیرو حسین بودن انسان را از دشمن دور می کند و کسی که زندگی سعادتمندانه و دور از ذلت را می خواهد باید علاوه بر این که شخصیت امام حسین(ع) را بشناسد، رهنمودهای آن ها را هم در زندگی های خود، اجرایی کند.

وی در پایان گفت: مردم سعی کنند با امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از دشمنانی همچون آمریکا پاک کنند و نگذارند که تفکرهای شیطانی آن ها در جامعه رواج پیدا کند./9707/202/ب2

ارسال نظرات