۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۴۵۴۴۹۵

برگزاری مراسم تعزیه و شبیه خوانی از سوی طلاب مدرسه امام محمدباقر شوش

مدیر مدرسه امام محمدباقر(ع) شوش با اشاره به اعزام صد طلبه به مناطق شهری و روستایی از برگزاری مراسم تعزیه و شبیه خوانی از سوی برخی طلاب مدرسه در مناطق مختلف شهرستان خبر داد.
یا حسین محرم

حجت الاسلام عبدالحسین چنانی، مدیر مدرسه امام محمدباقر(ع) شوش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: همزمان با آغاز محرم تعدادی از طلاب در روستاها مستقر و به فعالیت های تبیلغی در محرم می پردازند؛ چنان چه برخی دیگر از طلاب مدرسه در شهرهای شهرستان و در حسینیه ها، مساجد و تکایاها مستقر و به فعالیت های تبلیغی پرداخته اند.

مدیر مدرسه امام محمدباقر(ع) شوش با اشاره به برپایی ایستگاه های صلواتی و برپایی مواکب عزداری و حضور طلاب مدرسه در آنها ابراز داشت: 70 طلبه در روستاها و 30 طلبه در سطح شهر فعالیت های تبلیغی را با محوریت تبیین قیام عاشورا، سبک زندگی اسلامی و حسینی است.

این مقام مسؤول به درخواست آموزش پرورش شهرستان برای اعزام طلاب به مدرسه و همکاری سازمان تبلیغات در زمینه اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی اشاره و عنوان کرد: در دهه محرم مدرسه تعطیل و علی رغم آنکه فعالیت های تبلیغی طلاب در دهه نخست محرم است اما حضور آنها پس از آن در مراسمات هفتگی روستاها حاضر می شوند و در شهر نیز در مجالس خانگی و مساجد حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام چنانی به برگزاری مراسم تعزیه و شبیه خوانی از سوی طلاب مدرسه اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه شاهد تأثیر فوق العاده این اقدام در میان مردم و استقبال حداکثری مردم از چنین اقدامی بودیم که این سنت حسنه در چند سال اخیر محور فعالیت های طلاب قرار گرفته است.

وی به ظرفیت مناطق و جوانان شهرستان در برگزاری مراسم شبیه خوانی اشاره و تصریح کرد: طلاب مدرسه در این زمینه جوانان را آموزش و با برگزاری این مراسم به زبان عربی تأثیر معنوی بسیاری در مناطق مذکور خواهد داشت.

مدیر مدرسه امام محمدباقر(ع) شوش در پایان به برگزاری مراسم عمامه گذاری برای 7 تا 8طلبه در 17 ربیع الاول اشاره کرد./303/9456/ب1

ارسال نظرات