۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۵۴۵۲۱

برگزاری هشتمین گردهمایی پیشگامان جهان اسلام در حمایت از مسجدالاقصی

هشتمین گردهمایی پیشگامان جهان اسلام تحت عنوان "الاقصی در خطر است" از شامگاه گذشته در استانبول ترکیه آغاز به کار کرد.
همایش حمایت از مسجدالاقصی در استانبول

به گزارش خبرگزاری رسا، هشتمین گردهمایی پیشگامان جهان اسلام تحت عنوان "الاقصی در خطر است" به همت ائتلاف جهانی حمایت از قدس و فلسطین و مرکز روابط عربی ترکی، به منظور حمایت از قدس و مسجد الاقصی و اعلام همبستگی با شیخ رائد صلاح رییس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948 که هم اکنون در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر است برگزار شد.

شماری از شخصیت های عربی و فلسطینی در این گردهمایی ایراد سخنرانی کردند. سعود ابو محفوظ رییس ائتلاف جهانی حمایت از قدس و فلسطین تلاش های شیخ رائد صلاح و تاثیرگذاری وی بر امت اسلام را ستود و گفت که تغییر ملت ها به مراتب مهم تر از تغییر دولت ها است و شیخ صلاح با فرهنگ مسجد الاقصی بسیاری چیزها را تغییر داد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابو محفوظ از جوانان مسلمان خواست مسؤولیت پذیری بیشتری در قبال حمایت از فلسطین و مقدسات اسلامی آن داشته باشند .

از سوی دیگر، یاسین اقطای نماینده پارلمان ترکیه از حزب توسعه و عدالت با اشاره به جایگاه ویژه قدس نزد امت اسلامی و ملت ترکیه، تاکید کرد که استانبول و بسیاری دیگر از شهرهای اسلامی و عربی برگرفته از شهر قدس هستند.

روحی مشتهی از رهبران حماس نیز به نمایندگی از مقاومت فلسطین در سخنانی ضمن تمجید از برگزاری این گردهمایی از حمایت از ملت فلسطین و مقدسات آن، تاکید کرد که در شرایطی که دشمن صهیونیستی به هر شیوه ای در صدد تحکیم سیطره خود بر مسجد الاقصی است، نمازگزاران و نگهبانان مسجد تمامی طرح ها و نقشه های این رژیم را نقش بر آب کردند./847/ب102/د

ارسال نظرات