۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۵۴۵۵۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

عزاداری محرم فرصتی برا شناخت اهداف قیام عاشورا است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان عزاداری محرم را فرصتی برا شناخت اهداف قیام عاشورا و فرا گرفتن درسهای مکتب حسینی است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احمدرضا غلامی، ظهر امروز در بازدید از سقاخانه ها و تکایای مذهبی شهرستان بروجرد و در جمع خبرنگاران گفت: بیش از هشت هزار سقاخانه در بروجرد برپا شده است.

وی با اشاره به عزاداری مردم لرستان در ماه محرم و صفر افزود: عشق به امام حسین(ع) در دلهای جوانان و نوجوانان، زنان ومردان مسلمان را منقلب می کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم که همراه با شور و شعور حسینی درسراسر استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: عزاداری عزاداران حسینی در سراسر کشور بدون هیچ تکبر و غروری برگزار می شود.

وی به فضایی دینی و معنوی حاکم بر سراسر کشور در ایام محرم اشاره و عنوان کرد: ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا فرصتی مناسب برای کسب معرفت نسبت به اهداف قیام عاشورا است.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه نهضت و مکتب حسینی بزرگ ترین درس بزرگی و جوانمردی را به ما می آموزد، اظهار داشت: مکتب حسینی دانشگاه انسان سازی است که باید درسهای این دانشگاه را برای جوانان تبیین و تشریح کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: عزاداری مردم لرستان در سوگ سالار شهیدان امام حسین(ع) بر پایه قرآن محوری و سنتی است.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه لرستان با اشاره به حضور خودجوش جوانان در مراسم عزاداری ماه محرم تصریح کرد: این ایام فرصتی برای بصیرت افزایی نسل جوان و تقویت باورهای دینی آنان است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری بانوان در این ایام خاطرنشان کرد: محالس عزاداری بانوان امضا کردن پیمان حجاب و عفاف است.

حجت الاسلام غلامی اظهار داشت: فرهنگ عفاف و حجاب لازمه تقویت و حفظ ارزشها در جامعه، ارتقای فرهنگ دینی بین نسل جوان و خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمن است./9459/302/ب3

ارسال نظرات