۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۵۴۵۶۷

برگزاري سمینار «سیده زینب» در لاهور

سمینار حضرت زينب با عنوان «سیده زینب (س)» با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاكستان و شاخه زنان منهاج القرآن برگزار شد.
سمینار «سیده زینب (س)» در لاهور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سمینار «سیده زینب (س)» با حضور فرهيختگان، شاعران، مداحان و جمعي از اساتيد و مسؤولان، با همکاری خانه فرهنگ ايران در لاهور پاكستان و شاخه زنان منهاج القرآن، برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آياتي چند از کلام‌الله مجید از سوی یکی از دانشجویان دانشگاه بانوان منهاج القرآن آغاز و سپس، اشعاری در مدح رسول مکرم اسلام (ص) قرائت شد.

خانم فردوس عاشق اعوان، وزیر سابق فدرال طي سخنانی، گفت: سیده زینب (س) یکی از زنان برجسته تاریخ بشریت است. او پیام‌رسان حماسه کربلا است كه عقیله بنی هاشم با شجاعت یزیدیان را رسوا کرد و توطئه آنها علیه اسلام را بر ملا ساخت.

وي در ادامه، اظهار كرد: سیده زینب (س) در شجاعت، صبر، استقامت و تقوی و زهد و عفاف نمونه است؛ زنان جامعه ما اگر خواهان ترقی و پیشرفت هستند، باید از سیده زینب (س) دختر سرور کائنات که کلامی جز حق بر زبان نراند، پیروی کنند.

سجیله معظم، عضو شورای مرکزی سازمان امامیه نیز با بیان  مطالبی در خصوص حماسه حسینی گفت: امروز كه جامعه ما دچار تفرقه شده است، چون ما از اهل بیت (ع) و تعالیم آن بزرگواران فاصله گرفتیم. ذکر اهل بیت (ع) موجب اتحاد بین مسلمانان جهان می‌شود.

وي در ادامه، يادآور شد: سیده زینب (س) پس از حماسه عاشورا در برابر ظلم ظالمان به تنهایی مقاومت کرد و پیام صلح و انسان ساز حسین (ع) را به گوش جهانیان رساند و یزیدیان را خوار و رسوا ساخت.

خانم آمنه الفت، از حزب مسلم لیگ ق طي سخنانی، گفت: زینب (س) مشعل هدایت و راهنمای زنان جهان است. او برای ما زنان الگو است.

وي ادامه داد: اگر چه او رسالت رساندن پیام کربلا را به عهده داشت اما حیا و عفت او الگویی برای زنان مسلمان است. زنان ما باید چگونه زیستن را از سیده زینب (س) بیاموزند.

خانم سعیده سهیل رانا، عضو حزب تحریک انصاف در سخنان خود، ایثار و فداکاری زینب (س) را بی نظیر توصیف کرد و گفت: او همواره در کنار برادرش حسین (ع)، یار و یاور او بود و مسؤولیت رساندن پیام کربلا را به خوبی انجام داد.

ثمر فاطمه، ريیس دانشگاه زنان منهاج القرآن ضمن اشاره به هدف از قیام امام حسین (ع) گفت: سيده زينب (س) برای ما الگو و راهنما است. حفظ نسل آینده از انحراف و کژیها در تبعیت از سیره بزرگانی چون ايشان است.

خانم فرحناز، ريیس شاخه زنان منهاج القرآن افزود: زینب (س) نقش بزرگی در حماسه کربلا ایفا کرد. اگر زینب نبود هرگز پیام کربلا به گوش مردم نمی‌رسید. او اسوه ایثار و فداکاری است و برای احیا اسلام و ارزش‌های انسانی دو فرزندش را در صحرای کربلا قربانی کرد.

در بخشي ديگر از اين مراسم، خانم برخورداری گفت: زینب کبری (س) در حماسه عاشورا نقش بزرگی ایفا کرد. او در شجاعت، غیرت، ایثار، بلاغت، حجاب و عفاف و عبادت و تهجد نمونه بود.

بنابر اعلام اين خبر، اين مراسم همراه با قرائت اشعاری در مدح بانوی پیام رسان حماسه کربلا حضرت زینب کبری (س) پايان يافت./847/ب102/د

ارسال نظرات