۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۵۴۵۹۳
استاد حوزه علمیه قزوین:

مکتب امام حسین بهترین مکتب آموزه‌های دینی است

حجت الاسلام صفی خانی گفت: باید فکر و نیتهایمان را اصلاح کنیم و به صداقت قرآن و اهل بیت(ع) ایمان داشته باشیم تا مشکلات برطرف شود باید قدم در مسیر اصلاح و حق بگذاریم و امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دهیم.
حجت الاسلام موسی صفی خانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام موسی صفی خانی استاد حوزه علمیه قزوین عصر امروز در حسینیه سید جمال در قزوین، هدف امام حسین(ع) از قیام را حفظ آرمانها دانست و گفت: هدف امام حسین(ع) احیای دین رسول الله بود و ما باید هدف امام حسین(ع) و یارانش را در زندگی پیاده کنیم.

وی در ادامه افزود: نباید تنها در مواقع سختی و گرفتاری در این مجالس حاضر شویم، امام حسین(ع) راه را به ما نشان داده است گرفتاری و مشکلات به نفس افراد برمی‌گردد.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) خاطر نشان کرد: درد از خود انسان و درمانهای سیاسی و اقتصادی هم به خود انسان برمی‌گردد، اگر خودمان را درمان کنیم تمام مشکلات برطرف می‌شود این مجالس هم دارای خیر و برکت هستند.

این کارشناس حوزوی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای اقامه نماز جنگ را تعطیل کرد ابراز داشت: زمانی که در مجالس امام حسین(ع) قدم می‌گذاریم وجود خود را بیمه اخلاق و رفتار حسینی و جامعه را هم به جامعه عاشورایی تبدیل کنیم.

مکتب امام حسین(ع) بهترین مکتب آموزه‌های دینی است

حجت الاسلام صفی خانی قیام امام حسین(ع) را نابودی حکومت ظالمین و حمایت از مظلومان دانست و اظهار کرد: خروج امام حسین(ع) از مدینه برای احیای دین رسول الله بود حرکت امام حسین(ع) و یارانش از ابتدا تا به شهادت برای رضای خداوند بود.

وی در ادامه اضافه کرد: باید فکر و نیتهایمان را اصلاح کنیم و به صداقت قرآن و اهل بیت(ع) ایمان داشته باشیم تا مشکلات برطرف شود باید قدم در مسیر اصلاح و حق بگذاریم و امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر حقایق و درسهای عاشورا عنوان کرد: باید با هدف انسان سازی و نورانیت دلها و آشنایی با زندگی امام حسین(ع) در این مراسم حاضر شویم، زنان و دختران حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار داده و مردان هم به حبیب ابن مظاهر اقتدا کنند، جوانان ولایت مداری و ایمان را از حضرت علی اکبر(ع) بیاموزند.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: مکتب امام حسین(ع) بهترین مکتبی است که آموزه‌های دینی را در اختیار ما قرار می‌دهد، وقایعی که در تاریخ ثبت شده افسانه نیست بلکه حقایقی است که انسانها در صحرای کربلا با آن رو به رو شده‌اند.

حجت الاسلام صفی خانی خاطر نشان کرد: زمانی که خبر شهادت جوانان و یاران را به امام حسین(ع) می‌رساندند ذره‌ای سستی دراراده ایشان به وجود نیامد و در هدف خود متزلزل نشدند و نورانیت چهره ایشان چندین برابر شد.

وی در پایان گفت: کسی که رنگ خدایی بگیرد به خدا می‌رسد و سختیها را مایه‌ی کمال می‌بیند، انسان حسینی از سختی و گرفتاریها نمی‌نالد و آنها را در مسیر کمال قرار می‌دهد، باید ارزشهای عاشورا را احیا کنیم و از پیروان واقعی امام حسین(ع) باشیم تا در جبهه آمریکاییها و آل سعود قرار نگیریم./955/202/ب3

ارسال نظرات