۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۵۴۵۹۹

عضو ارشد پارلمان عراق حمله تروریستی عربستان به یمن را جنایت جنگی خواند

عضو ارشد پارلمان عراق طی پیامی حمله تروریستی عربستان به یمن را محکوم و آن را جنایت جنگی توصیف کرد.
حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون اول رییس پارلمان عراق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفرات نیوز، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون رییس پارلمان عراق، طی پیامی تجاوز هوایی عربستان در روز گذشته به مردم یمن که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 700 تن از مردمی این کشور شد را به شدت محکوم کرد.

وی تجاوز عربستان به یمن را جنایت جنگی دانست و تصریح کرد: سازمان ملل متحد و مجامع جهانی باید موضع و واکنش قوی و فوری نسبت به این تجاوز اتخاذ کنند.

عضو ارشد پارلمان عراق ادامه داد: بیش از یک سال و نیم است که مجامع جهانی در برابر تجاوز عربستان به یمن که منجر به کشته و زخمی شدن انسان‎های بی گناه بسیاری از مردم این کشور شده و زیرساخت‎های آن را نابود ساخته است، می‎گذرد.

حجت الاسلام شیخ حمودی در این پیام که یک نسخه از آن به سازمان ملل متحد و مجامع جهانی ارسال شده است، خواستار حمایت از مردم یمن شد و بیان داشت: بحران یمن باید هرچه سریعتر حل و فصل شود زیرا افزایش تجاوز به یمن موجب ناامنی شدن منطقه و فراهم شدن فرصت برای جریان‎های تروریستی خواهد شد.

گفتنی است که طبق آمار وزارت بهداشت و درمان یمن طی حمله هوایی روز گذشته عربستان به یمن 90 تن از مردم بی گناه این کشور زخمی و 566 تن دیگر زخمی شدند./994/ب903/د

 

ارسال نظرات