۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۴۵۴۶۶۰
کارشناس مذهبی:

نماز و انسان دوستی از ویژگی‌های جامعه اسلامی است

کارشناس مذهبی گفت: جامعه ای که در آن حیا، نماز، حجاب، انسان دوستی، انصاف و خدمت به هم نوع، همچنین مال حلال نباشد دیگر نمی توان بر روی آن نام جامعه اسلامی گذاشت.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،حجت الاسلام سید علا رفیعی، کارشناس مذهبی و امور دینی لحظاتی پیش در مسجد الزهرا(س) شهر اراک، با بیان اینکه جامعه ای که در آن حیا، نماز، حجاب، انسان دوستی، انصاف و خدمت به هم نوع، همچنین مال حلال نباشد دیگر نمی توان بر روی آن نام جامعه اسلامی گذاشت، ابراز کرد: در حال حاضر عده ای سعی دارند با وارد کردن شبهه در دین اسلام و نقل حرف هایی نظیر دادن نذری برای امام حسین (ع) هزینه است و باید این هزینه ها خرج ایتام شود در دین اسلام شبهه وارد کنند، پس باید مسلمانان اسلام شناس باشند تا دچار چنین شبهه هایی نشوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای جلوگیری از وارد کردن شبهه در مراسم عزاداری امام حسین (ع) برپایی مجالس روضه اباعبدالله (ع) است، افزود: نقل چنین صحبت هایی چرا در مراسم جشن ها و شادمانی های مردم وجود ندارد، پس مردم باید آگاه و هوشیار باشند که عده ای قصد خدشه وارد کردن در شئونات دین اسلام را دارند و برای جلوگیری از این کارها باید به دستورات دین توجه جدی تری شود.

کارشناس مذهبی گفت: عده ای معتقدند که نباید ما هزینه ای را برای کشور سوریه متقبل شویم، در حالی که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند اگر مدافعان حرم نباشند باید در داخل کشور با داعش بجنگیم، چرا که هدف آنها محاصره ایران اسلامی است.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به شخصیت های ویژه اصحاب امام حسین (ع) در روز عاشورا اظهار داشت: صحابه امام حسین (ع) در روز عاشورا خصوصیات ویژه ای داشته اند که آن امام همام برای هر یک از آنها دعایی کرده و مدالی به آنها داده که کمتر وصی و ولی این کار را نسبت به اصحاب خود انجام می دهد.

کارشناس مذهبی افزود: یکی از آن یاران ارزشمند امام حسین (ع) بربربن خضیر همدانی از قاریان قرآن در زمان حضرت علی (ع) و از تابعین رسول الله (ص) بود که خود را به کاروان امام حسین (ع) در کربلا رساند و به آن امام همام گفت: خدا بر ما منت نهاده که در این دوران در کربلا در کنار شما باشیم و کشته شویم و مورد شفاعت جدتان رسول الله (ص) قرار بگیریم.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: بربربن خضیر همدانی شخصیت ارزشمند و بی نظیری بود که شب عاشورا وقتی عطش بچه های امام حسین (ع) را دید ازایشان اجازه خواست تا به خیمه دشمن برود و درخواست آب کند و وقتی با مخالفت امام حسین (ع) مواجه شد گفت: این یک وظیفه برای من است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه بربربن خضیر همدانی گنجینه معرفت است، خاطرنشان ساخت: شخصیت هایی که در روز عاشورا امام حسین (ع) را در کربلا یاری کردند همه گنجینه ای از معرفت، وفاداری و ایمان به خداوند و اعتقاد به اهل بیت (ع) بودند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: حضرت علی اکبر (ع) فرزند امام حسین (ع) وقتی در روز عاشورا رخصت به میدان رفتن را گرفت و وارد میدان شد به لحاظ اینکه نامش علی بود و بسیاری از آنها از علی (ع) بغض داشتند با تمام توان وارد میدان شدند و با او جنگیدند.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) فرمود: من در این افراد صلاح و رستگاری نمی بینم، ادامه داد: دشمنان امام حسین (ع) در روز عاشورا شکم هایشان از مال حرام پر شده بود و به همین دلیل هم صدای حق امام حسین (ع) را نمی شنیدند و در واقع آنها برای به دست آوردن دنیا دین و آخرت خود را فروختند.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا به هر یک از اصحاب و یاران خود مدالی را اعطا کرد که کمتر ولی به اصحابش چنین مدالی را اعطا کرده است؛ این امر نشانگر ارزش و اهمیت یاران امام حسین (ع) در کربلا است.

کارشناس مذهبی در پایان گفت: جامعه اسلامی باید آگاه و هوشیار باشد و در تمامی شرایط و دوران دین اسلام را بشناسد تا بتواند از گزند دشمنان و از ایجاد شبهه هایی که آنها برای خدشه وارد کردن در اصل دین ایجاد می کنند در امان بماند./202/842/ب1

ارسال نظرات