۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۴۵۴۷۱۹
رییس تبلیغات اسلامی شیروان:

هدف عزاداری باید در راستای اهداف قیام امام حسین باشد

رییس تبلیغات اسلامی شیروان با بیان اینکه هدف قیام امام حسین (ع) اقامه معروفاتی چون نماز، عزت، حجاب و عفاف در جامعه بود، افزود: اکنون هم باید عزاداریهای ماه محرم در راستای اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) باشد.
حجت الاسلام محمود عزیزی- رییس تبلیغات اسلامی شیروان

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر غنی‌سازی عزاداریهای ماه محرم، اظهار کرد: هدف از قیام امام حسین (ع) اقامه معروفاتی مانند نماز، زکات، عزت، حجاب و عفاف در جامعه بود؛ ازاین‌رو باید هدف از عزاداری‌های ما هم همان اهداف قیام امام حسین (ع) باشد.

 

وی با اشاره به این گفتار امام حسین (ع) که فرمود «اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الإصلاحِ فِی امّة جدّی»، افزود: در آن زمان استکبار یزید و ایادی او در حال ریشه‌کن کردن اسلام و احکام دینی بودند اما خون امام حسین (ع) و یاران باوفایش طوری نهال نوپای اسلام را آبیاری کرد که هم‌اکنون اسلام در همه جهان ریشه دوانده و هیچ بشر شیطان‌صفتی نمی‌تواند آن را تهدید کند.

 

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع)، ضروری‌ترین نیاز امروز جامعه ما است، اظهار کرد: همه افراد جامعه باید خود را لایق دنبال کردن هدف قیام امام حسین (ع) بدانند؛ چرا که در کربلا و حادثه عاشورا مسلمانانی که حضرت اباعبدالله (ع) را به کوفه دعوت کرده بودند به وی پشت کرده و او را تنها رها کردند، اما بر اساس روایت تاریخ یک مسیحی با مشاهده حقانیت امام حسین (ع) به ایشان گروید و جان خود را فدای این مکتب کرد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی شیروان در ادامه با یادآوری فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورا به استحباب زیارت عاشورا در این ایام اشاره و عزاداران را به قرائت این زیارت پرفیض در این ایام سفارش کرد.

 

به گفته وی هرساله با آمدن محرم و تشکیل جلسات معنوی زیارت عاشورا، سخنرانی و عزاداری روح معنویت، عبودیت و فرهنگ انسان‌ساز عاشورا را به کالبد جامعه دمیده و درخت اسلام تنومندتر و با طراوت تر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام عزیزی به نقش خطیر هیئات مذهبی در جامعه هم اشاره کرد و گفت: نقش هیئات مذهبی در ترویج فرهنگ عاشورا باید پررنگ باشد؛ زیرا عزاداری وقتی ارزشمند می‌شود که همراه با بصیرت و آگاهی انجام شود.

 

وی تصریح کرد: فرد هیئتی باید در جامعه خود الگویی اثرگذار بوده و عملکرد او مثبت باشد؛ زیرا امام حسین(ع) و قهرمانان عاشورا اسطوره‌های صبر، ایثار، مقاومت و فداکاری هستند.

 

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هزار و 370 هیأت مذهبی و هزار و 140 باب مسجد و حسینیه با همکاری بیش از هزار روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت(ع) در حال برگزاری است./9314/302/ب

ارسال نظرات