۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۵۴۷۳۳
مسؤول مدرسه علمیه باقرالعلوم:

رسانه ملی برای مقابله با تهاجم فرهنگی شبکه‌های ماهواره‌ای برنامه ریزی کند

حجت‌الاسلام مجد با انتقاد از عملکرد ضعیف رسانه ملی در مقابله با تهاجمات فرهنگی شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: متاسفانه دستگاه‌های تبلیغاتی ما از جمله صدا و سیما که بالغ بر بیست شبکه تلویزیونی را پوشش می‌دهد، به شبهات اعتقادی و فقهی وهابیت که شب و روز ترویج و منتشر می‌کنند، پاسخگو نیستند.
حجت الاسلام سید محمود مجد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مجد مسؤول مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی به تبیین علل تاریخی شهادت امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: واقعه‌ عاشورا ریشه در حوادث بعد از رحلت پیامبر(ص) یعنی غصب خلافت امیرمؤمنان(ع) دارد و از همان زمان کسانی بر مسند خلافت تکیه زدند که علم و درایت لازم برای هدایت و راهبری جامعه اسلامی را نداشتند از این رو افکار عمومی جامعه آن روز دچار بی‌بصیرتی شده و به انحرافاتی مبتلا گشت که نتیجه آن بدعت‌ها و انحراف‌ها، در حادثه عاشورا متبلور شد.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل منع خلفا و بی‌امیه از نقل و ترویج روایات نبی اکرم(ص) و محروم شدن جامعه از راهنمایی‌های جانشین پیامبر(ص)، کم کم ایمان مردم از محتوا تهی شد. گرچه مردم در ظاهر ایمان داشتند و نماز و روزه و حج بجا می‌آوردند ولی فاقد بصیرت و بینش عمیق دینی در تحلیل وقایع و اوضاع سیاسی و فرهنگی بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجد افزود: وجود فضای غبار آلود و گمراه کننده به ویژه در زمان معاویه و یزید، سبب شد تا غالب مردم درک درستی از حقیقت وجودی امام حسین(ع) و جایگاه ویژه ایشان در پیشگاه خداوند متعال نداشته باشند از این رو آن‌ها فرقی بین امام و یزید قائل نبودند و با عافیت طلبی به حکومت یزید تن دادند. از این رو امام را در مبارزه با دشمن اسلام و قرآن و مظهر ظلم و فساد یعنی یزید همراهی نکردند.

مسؤول مدرسه باقرالعلوم(ع) با اشاره به خیانت مردم کوفه به امام حسین(ع)، تصریح کرد: نتیجه عافیت طلبی مردم و بی‌بصیرتی خواص، آن شد که اهل کوفه با یک تهدید اولیه جناب مسلم که فرستاده امام بود را تنها گذاشتند و به شهادت او راضی شدند و این اتفاقات به خوبی ثابت کرد که استقامت و پافشاری در راه حق در پرتو بصیرت حاصل می‌شود، چیزی که مردم کوفه فاقد آن بودند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز ظهر در روز عاشورا دعوت مام حسین(ع) به معروف بود، عنوان داشت: افزون بر این، یکی دیگر از اهداف اصلی نهضت عاشورا بنا به فرموده اباعبدالله‌الحسین(ع) احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجد افزود: واجبات دیگر وقتی احیا و در جامعه دارای اهمیت خواهند بود که مومنان نسبت به این فریضه بی‌تفاوت نبوده و در همه حال برای احیای آن در جامعه تلاش کنند و اگر این فریضه تعطیل و یا ترک شود، از دیگر واجبات نیز چیزی جز ظواهر نخواهد ماند.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف رسانه ملی در مقابله با تهاجمات فرهنگی شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: متاسفانه دستگاه‌های تبلیغاتی ما از جمله صدا و سیما که بالغ بر بیست شبکه تلویزیونی را پوشش می‌دهد، به شبهات اعتقادی و فقهی وهابیت که شب و روز ترویج و منتشر می‌کنند، پاسخگو نیستند و چنانچه چاره‌ای در این باره اندیشیده نشود ایمان مردم در معرض تهدید جدی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه افزود: ایام محرم و صفر فرصت مناسبی است تا این مسائل در مجالس گفته شود، چرا که ما در قبال دین مردم و زدودن شبهات و بصیرت و آگاهی دادن به مردم مسؤول هستیم.

وی یکی از فلسفه‌های نهضت عاشورا و عزاداری‌ها را زمینه‌سازی برای ظهور دانست و گفت: آمادگی مردم در اجرای عدالت، آگاهی و بصیرت مردم نسبت به جایگاه امام و معرفت پیدا کردن به وجود مقدس ایشان، همگی در زمینه‌سازی ظهور امام(عج) مؤثر خواهد بود. در حقیقت ایام محرم و صفر و عزاداری برای امام حسین(ع) منشأ این حرکت و بیداری اسلامی بوده و مقدمات ظهور حضرت را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجد در پایان خطاب به عزاداران حسینی خاطرنشان کرد: به مردم مومن توصیه می‌کنم در برگزاری مراسمات عزاداری و روضه خوانی امام حسین(ع) طبق آن معیارهایی که مورد تایید ائمه معصومین(علیهم‌السلام) است، اقدام کنند تا موجبات رضایت امام زمان(عج) را فراهم کرده و مقدمات ظهور حضرت را مهیا سازند./302/9592/ب1

ارسال نظرات