۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۵۴۸۱۵

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی كشتار مردم یمن را محكوم كرد

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله ددمنشانه رژیم آل سعود به مردم بیگناه و مظلوم یمن را محكوم كرد.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا،سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله رژیم آل سعود به مردم بیگناه و مظلوم یمن را محكوم كرد.


در این بیانیه آمده است:

بأسمه تعالی

لا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ وَ كانَ اللَّهُ سَمِيعاً عَلِيماً
آیه ۱۴۸ سوره نساء

فاجعه حمله ددمنشانه رژیم آل سعود و ائتلاف ظالمانه‌اش به مردم بیگناه و مظلوم یمن كه صدها نفر كشته و زخمی برجای گذاشت، جنایتی است كه در پرتو سكوت جامعه بین‌الملل و حمایت نظام جهانی سلطه از خط وهابی ترویسم تكفیری در منطقه و جهان رخ داده است.

در زمانه‌ای كه مدعیان حقوق بشر به ویژه سازمان ملل متحد به اعتراف خود برای مطامع مادی، چشم بر كودك‌كشی آشكار در یمن بستند، بعید نبود كه رژیم كودك‌كش این بار صدها بیگناه را در اجتماع عادی شهروندان به خاك و خون بكشد.

دنیای امروز به شدت از دوگانگی معیارها در رنج است و چاره‌ای نیست جز اینكه ملت‌ها و سازمان‌های جهانی و اسلامی با تكیه بر توان خود به هر طریق ممكن، مانع از تكرار چنین فجایعی شوند.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن محكومیت شدید این كشتار از درگاه خداوند متعال، رحمت واسعه برای جان‌باختگان و شفای عاجل برای مجروحین و عزت و كرامت را برای ملت مظلوم و قهرمان یمن مسئلت می‌نماید.

یادآور می‌شود، در حمله جنگده‌های سعودی به سالن محل برگزاری مراسم عزاداری پدر وزیر کشور یمن که عصر روز شنبه، ۱۷ مهرماه به وقوع پیوست، صدها شهروند بی‌گناه یمنی شهید و زخمی شدند.

بان کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، دیروز، ۱۸ مهرماه، خواستار اجرای تحقیقات فوری و مستقل درباره حمله جنگنده‌های سعودی به مراسم عزاداری در صنعا شد./982/ب102/د

ارسال نظرات