۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۵۴۹۱۳
مدیر مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن:

حضرت ابوالفضل العباس بلاگردان و فدائی امام زمان خود بود

مدیر مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن(ع) گفت: حضرت ابوالفضل العباس(ع) با بصیرت و معرفت نسبت به امام زمانش خود را بلاگردان و فدائی فرزندان حضرت زهرا (س) می‌دانست.
علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر علم الهدی، مدیر مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن (ع) شامگاه دوشنبه 19 مهرماه در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، که در مسجد جامع نارمک برگزار شد، گفت: حضرت ابوالفضل العباس(ع) شخصیتی در اوج اطاعت و فرمان‌برداری از امام زمان خود دارد.

وی افزود: امام سجاد(ع) در وصف ایشان می‌فرمایند: خداوند در قیامت به عمویم عباس مقامی را عنایت کرده است شهدا به آن غبطه می‌خورند.

مدیر مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن(ع) در ادامه اظهار داشت: در آخرت جایگاه بندگان صالحی که به مرگ طبیعی مردند با شهدا بسیار متفاوت است، اما جایگاه شهدا نیز نسبت به یکدیگر تفاوت دارد طوری که شهیدی بر جایگاه بالاتر شهید دیگر غبطه می‌خورد.

حجت‌الاسلام علم الهدی با اشاره ویژگی‌های حضرت ابوالفضل العباس(ع) که سبب شده تا به این مقام برسد، گفت: در بیان امام صادق(ع) نخستین ویژگی حضرت ابوالفضل العباس(ع) عمق بصیرت و امام شناسی ایشان نسبت به ائمه خود بوده است.

وی افزود: زمان امیرمؤمنان علی(ع) از یک نگاه پدر اما از نگاه دیگر امام و حجت خدا برای حضرت ابوالفضل العباس(ع) است؛ فرمان‌برداری حضرت عباس(ع) از امیرمؤمنان علی(ع) تنها در قالب اطاعت فرزند از پدر نیست بلکه اطاعت در مقابل امام و حجت خدا است.

مدیر مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن(ع) در ادامه ابراز کرد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) خطوط انحرافی دشمن را خوب تشخیص داده و با تیزبینی و دقت در مقابل آن ایستادگی می‌کردند.

حجت‌الاسلام علم الهدی افزود: نکته مهم اینجا است که انسان باید آن‌قدر به جایگاه امامت معرفت پیدا کند تا جوهای مسموم تبلیغاتی که دشمن علیه امام درست می‌کند او را گرفتار نکند.

وی بیان داشت: در بین امامزادگان کسانی بودند که فریب دشمن را خورده و به دستگاه خلفای جور پیوستند چرا که بصیرت لازم را نداشتند و در مقابل تبلیغات دشمن سست می‌شدند اما حضرت ابوالفضل العباس(ع) این‌گونه نبودند.

مدیر مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن(ع) افزود: ایمان حضرت ابوالفضل العباس(ع) آن‌قدر مستحکم است که هیچ‌چیز نمی‌تواند او را از پدر و برادرش که امام او هستند جدا کند، وقتی شمر برای او امان‌نامه می‌آورد در پاسخ می‌فرمایند: نفرین بر توای شمر؛ آیا درست است که فرزندان پیامبر(ص) در امان نباشند آن‌وقت من در امان باشم.

وی با اشاره امتحانات الهی از حضرت ابوالفضل العباس(ع) و سربلندی ایشان، عنوان کرد: در جنگ صفین و نهروان دشمن به این بهانه که چرا امیرمومنان علی (ع) به‌عنوان پدر امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را در عقبه قرار داده و حضرت عباس (ع) به خط مقدم جنگ فرستاده است، تلاش کرد تا او را از امام زمانش جدا کند، اما حضرت عباس (ع) در پاسخ می‌فرمایند: ما بلاگردان و فدائیان فرزندان حضرت زهرا (س) هستیم، مگر می‌شود ما زنده باشیم و فرزندان حضرت زهرا (س) در معرض تیر دشمن قرار گیرند.

حجت‌الاسلام علم ‌الهدی با اشاره به مفهوم مرام و معرفت، بیان داشت: مرام و معرفت یعنی تعهد نسبت به گزاره‌های دین یعنی انسان پشت امام زمان خود را خالی نکند، حضرت ابوالفضل العباس(ع) در زندگی این‌گونه بودند هیچ‌گاه تک‌خوری نکردند، به‌ عنوان سقای دشت کربلا از سهمیه اختصاصی آب خود گذشته و آن را به کودکان می‌دادند حتی زمانی هم که به نهر علقمه می‌رسند به یاد کودکان تشنه اباعبدالله الحسین (ع) آب نخورده و با لب تشنه شهید می‌شوند./807/202/ب2

ارسال نظرات