۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۵۴۹۱۸
همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی صورت می گیرد؛

اطعام 15 هزار نفر از عزاداران حسینی در ارومیه از محل اجرای نیت موقوفات

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی 15 هزار نفر از زائران و عزادارن حسینی در امامزادگان و برخی مساجد شهر از محل اجرای نیت موقوفات اطعام می شوند.
حجت الاسلام برادری

حجت الاسلام عیسی برادری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: همزمان با تاسوعا و عاشورا 15 هزار نفر از عزاداران حسینی در 10 بقعه، امامزاده و برخی مساجد شهر از محل اجرای نیت موقوفات اطعام می شوند.

وی امامزادگان محمد و ابراهیم، غریب حسن، سراج الدین و آرامگاه عرب باغی و همچنین مساجد نرجس خاتون، امام صادق (ع)، یوردشاهی، حر، مساجد روستای جانوسلو و روستای میرشکارلوی ارومیه را محل های اطعام عزادارای حسینی از محل اجرای نیت اطعام و احسان عزاداران سیدالشهداء (ع) اعلام کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: موقوفات  نجفقلی خان یاور، فتح الله خان سرتیپ، محمدعلی خان امیر تومان و یوردشاهی را از جمله موقوفاتی برشمرد که بخشی از نیت آنها اطعام و احسان عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا است.

حجت الاسلام برادری در ادامه با اشاره به حضور هیئات و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در امامزادگان محمد و ابراهیم و غریب حسن ارومیه و همچنین آرامگاه عرب باغی، افزود: نماز ظهر عاشورا با حضور مبلغان در امامزادگان و بقاع متبرکه ارومیه اجرا می شود.

وی از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا خیمه های معرفت با حضور مبلغان بومی و اعزامی از قم برای پاسخگویی به شبهات شرعی و مشاوره خانوادگی برپا خواهد بود.

حجت الاسلام برادری به برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور طرح تجمع لبیک یا حسین(ع)، همایش احلی من العسل و شیرخوارگان حسینی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه ارومیه اجرا شد./936/303/ب2

ارسال نظرات