۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۵۴۹۳۴

ایران اسلامی در تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد/ برگزاری آیین سوگواری با حضور مراجع

همزمان با فرا رسیدن تاسوعای حسینی مردم ولایت مدار ایران اسلامی در شهرهای مختلف کشورمان به عزاداری و سوگواری پرداختند.
تاسوعاي حسيني در حرم حضرت فاطمه معصومه تاسوعاي حسيني در حرم حضرت فاطمه معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن تاسوعای حسینی، مردم شهرهای مختلف کشورمان از نخستین ساعات صبح امروز برنامه های عزاداری وسوگواری این روز عزیز را آغاز کردند.

گزارش های ارسالی خبرنگاران خبرگزاری رسا از سراسر کشور حاکی است، جای جای ایران اسلامی به مناسبت ایام حزن و اندوه تاسوعا و عاشورای حسینی یکپارچه سیاه پوش شده است و مردم شهرها و مناطق مختلف طبق آداب و رسوم خود مشغول سوگواری و عزاداری هستند.

مردم عزادار با حضور در حرم های مقدس، هیئات مذهبی، امامزاده ها، مساجد، تکایا و دیگر اماکن مقدسه بر سر و سینه می زنند و نوای یا حسین یا حسین(ع) و یا ابوالفضل سر می دهند.

همچنین دسته های سینه زنی و زنجیر زنی نیز از لحظات ابتدایی صبح امروز حرکت خود را به سمت اماکن مقدس آغاز کردند و عشق و دلدادگی خود را به سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای ایشان نشان دادند.

بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما نیز همزمان با تاسوعای حسینی حال و هوای دیگری داشت و میزبان شخصیت ها، مسؤولان و اقشار مختلف مردم بود.

این گزارش می افزاید، مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در بیوت حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، سبحانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، موسوی اردبیلی و دیگر علما در قم برگزار شد.

در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز آیین سوگواری تاسوعای حسینی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این برنامه ها سخنرانان به تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا پرداختند و پیام مهم حادثه کربلا را «هیهات من الذله» عنوان کردند.

شهر مقدس قم نیز در تاسوعای حسینی حال و هوای ویژه ای به خود گرفته و هیات های مذهبی از صبح امروز در خیابان های منتهی به حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) مشغول سوگواری هستند.

هیات های مذهبی با نظمی مثالزدنی خود را به حرم کریمه اهل بیت(ع) می رسانند و در این مکان مقدس مشغول عزاداری هستند. /924/پ203/ج

ارسال نظرات