۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۵۴۹۶۶

تاسوعای حسینی در حسینیه ایرانیان کراچی برگزار شد

همزمان با نهمین روز از ماه محرم الحرام و نزدیک شدن به لحظات اوج سوگواری برای سرور و سالار شهیدان، مراسم عزاداری با حضور گسترده ایرانیان مقیم و جمع زیادی از مردم کراچی برگزار شد.
تاسوعای حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، حسینیه ایرانیان شهر کراچی پاکستان در شب تاسوعا، شاهد حضور گسترده ایرانیان مقیم و جمع زیادی از مردم کراچی به ویژه عاشقان اهل بیت(ع) بود.

در این مراسم که با حضور خانواده های اعضای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کراچی، ایرانیان مقیم و جمع زیادی از شیعیان کراچی و عاشق اهل بیت (ع) براگزار شد، حجت الاسلام 'زکی باقری' در خصوص فلسفه عاشورا و ایثارگری های امام حسین(ع) و یاران باوفایش به سخنرانی پرداخت.

در این مراسم باشکوه، عزاداران برای مظلومیت حسین (ع) و یارانش اشک ماتم ریختند و به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

همزمان با برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا در حسینیه ایرانیان کراچی، جای جای این شهر به عنوان بزرگ ترین شهر پاکستان به ویژه محله 'نشتر پارک'، امام بارگاه ها، خیابان های مختلف و...، شاهد برافراشته شدن پرچم نمادین حضرت ابوالفضل العباس(ع) و برگزاری مراسم های باشکور عزاداری و سینه زنی بود.

به نوشته ایرنا، ایرانیان مقیم شهرهای مختلف پاکستان از جمله پایتخت این کشور، در طول دهه اول ماه محرم، هرشب با حضور پرشور در مراسم زیارت عاشورا و نوحه خوانی و سینه زنی، برای مصیبت ها و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش عزاداری می کنند.

با وجود تهدیدهای احتمالی در پاکستان علیه مراسم های عزاداری در طول ایام ماه محرم، همزمان با برگزاری مراسم عزاداری از سوی ایرانیان مقیم اسلام آباد، شهرهای مختلف پاکستان نیز صحنه مراسم های باشکوه عزادرای برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود و با وجود تهدیدهای امنیتی، این مراسم بطور باشکوه و در برخی شهرها، تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد./982/ب102/د

 

ارسال نظرات