۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۵۴۹۸۷

آغاز به کار کنفرانس "ائتلاف جهانی سندیکاهای حامی قدس و فلسطین"

کنفرانس "ائتلاف جهانی سندیکاهای حامی قدس و فلسطین" امروز سه شنبه با حضور هیات های رسمی و مردمی و با مشارکت جمع کثیری از شخصیت های عربی و اسلامی در استانبول (ترکیه) آغاز به کار کرد.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس "ائتلاف جهانی سندیکاهای حامی قدس و فلسطین" در استانبول (ترکیه) آغاز به کار کرد.

دکتر لیث شبیلات دبیر کنفرانس در آیین گشایش آن تصریح کرد که انگیزه شرکت کنندگان در این کنفرانس از حضور در آن «غیرت و تعصب نسبت به نجات نماد جامع میان ما"ست و قدس متعلق به همه ما و فلسطین جهت قطب نمای ما را مشخص می کند و امروز با توجه فتنه های موجود در داخل امت اسلامی و توطئه هایی مانند مذهبی گرایی و تعصبات قبیله ای علیه دین طراحی شده و باعث تقویت پروژه صهیونیستی و توسعه آن شده است، نیاز به نجات قدس بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبیلات ضمن ابراز امیدواری برای افزایش فعالیت های سندیکاها در راه خدمت به قدس و فلسطین از طریق عضویت در ائتلاف سندیکایی ترکی، حضور شخصیت های برجسته در این کنفرانس و در راس آنها "نعمان کورتولموش" معاون نخست وزیر ترکیه و "محمد ارسلان" رییس اتحادیه خدماتی شهرداری ها و نیز "علی یلچین" رییس اتحادیه کارکنان بخش دولتی را خوش آمد گفت.

تقویت مساله فلسطین

محمود ارسلان رییس اتحادیه سندیکاهای کارگری "حق ایش" نیز یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس را لغو محاصره نوار غزه عنوان کرد و گفت این اتحادیه دیدگاه خود در زمینه حمایت از قدس و فلسطین را در تمامی محافل بین المللی مطرح خواهد کرد و به حقانیت مساله فلسطین ایمان دارد.

"علی یلچین" رییس اتحادیه کارکنان دولتی "مامور سن" هم تاکید کرد که شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی پس از سال 1980 و در مرحله بعد از امضای توافقنامه کمب دیوید، روند رو به رشدی به خود گرفته است و همه مسلمانان و آزادگان جهان باید ذهن خود را از وجود اشغالگری پاک کنند و هر کاری از دستشان بر می آید برای حمایت از فلسطین و در راه اثبات وجهه انسانی و حقانیت این مساله انجام دهند.

بدون دستیابی به راه حل عادلانه هیچ صلحی در کار نیست

این مراسم با سخنرانی علی کورتولموش معاون نخست وزیر و تاکید وی بر محویت قدس در سیاست خارجی ترکیه پایان یافت. وی افزود همه باید ابعاد تاریخی این مساله را برای جهانیان تشریح کنند و بدون دستیابی به راه حل عادلانه و فراگیر در زمینه مساله فلسطین و بدون توقف شهرک سازی هایی که تمامی اراضی فلسطینی را می بلعد، امکان برقراری صلح وجود ندارد.

کورتولموش با اشاره فشارها و محدودیت های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه اهالی قدس و ممانعت آنها از کار و تردد آزادانه و یا شرکت در نمازهای جماعت مسجد الاقصی تاکید کرد که «ما باید مساله فلسطین و ابعاد تاریخی آنرا به شکل درست برای همه جهانیان تشریح کنیم و بر روی این مساله تمرکز کنیم که اشغالگری رژیم صهیونیستی که صد سال پیش گروهک هایی همچون هاگانا و ارگون را تشکیل داد، عامل اصلی تروریسم در منطقه است.»/982/ب102/د

 

ارسال نظرات