۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۵۵۱۳۹
نماینده مردم مشهد در مجلس:

پاسخ اهل ایمان به تمام فشارهای جهانی «مقاومت» است

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: پاسخ روشن اهل ایمان به تمام فشارهای عالم «مقاومت» است. جامعه هشتاد میلیونی ایران باید در مورد چنین موضوعی تصمیم بگیرد. باید تصمیم بگیرد با تمام هزینه هایی که برایش دارد بایستد یا کوتاه بیاید.
قاضی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همزمان با شام غریبان در مسجد امام حسین (ع) به مباحث پیرامون عاشورا پرداخت.

قاضی زاده هاشمی یکی از اعمال وارد شده در عاشورا را صدقه برای سلامتی امام زمان دانست و خاطرنشان کرد: ما جریان عاشورا و وقایع او را می شنویم که امام زمان می بیند. ما از وحشی گری قوم کفر بخشی از داستانش را می شنویم . حضرت مهدی (عج) با تمام وجود لمس می کند.

وی این شب را شام غریبان اصحاب و یاران امام حسین خواند و اظهار کرد: تا امروز عصر رهبری این قافله با امام حسین (ع) بوده و از امروز عصر رهبری به امام سجاد (ع) منتقل می شود. منتها فضای عمومی و خطری که جان ولی زمان را تهدید می کرده اقتضا می کرد که مدیر صحنه حضرت زینب شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به اینکه این اتفاق پس از ارتحال رسول اکرم و ماجرای سقیفه نیز افتاد افزود: در این اتفاق حضرت زهرا (س) میدان داری را به عهده گرفتند. این ماجرا نشان می دهد که چند عاملی که یاران امام حسین (ع) داشتند که یکی از آن ها ایمان خالصانه به پروردگار و نفی هر شرک و طاغوتی بود.

وی به عدم یاری برخی از بنی هاشم اشاره کرد و گفت: شخصیت های برجسته ای از آل هاشم امام حسین (ع) را همراهی نکردند با اینکه ولایت و امامت را قبول داشتند. اصحاب امام حسین (ع) به دلیل عمل به ایمان خالص شدند. در این اصحاب کودک شش ماهه هست تا شیخ نود ساله. تازه مسلمان شده هم هست. کسانی که از صدر اسلام شمشیر زدند هم در آن هست. شخصیت ثروتمند و غلامانی هم در آن بود.

عضو هیأت رییسه مجلس ادامه داد: اینکه خدا این جمع را برای عالم الگو قرار داده برای این است که برای کل عالم حجت را تمام کند. هر چه بگویم نمونه نقضش در یاران اباعبدالله است.

وی با طرح ای پرسش که آیا وقتی به شهادت رسیدند تمام شد بیان کرد: آیا مومن ذلیل و خسته و مایوس می شود؟ آیا مومن بعد از این همه صدمه نهضت را فراموش می کند؟ در کوفه حضرت زینب قهرمانی می کند گویی آنان پیروز میدان بودند و یزید شکست خورده است. خداوند عاشورا،عشق و عطش را قرار داده تا هر سال شخصیت ممتاز مشعشع امام حسین (ع) و یارانش را مرور کنیم که چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعیمان فاصله خود را بسنجیم که چقدر به آنها نزدیک یا دور هستیم.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر این که برخی هستند که هدایت به حب اهل بیت نشدند تصریح کرد: این نعمت خداست که ما جزو محبین اهل بیت هستیم. خدا در قران می گوید ایمان عمری است که در دل کسانی که بخواهم قرار می دهم. شما بر اساس اراده خود مومن نشده اید بلکه انتخابمان کرده اند. به همین خاطر آزمونمان سخت تر است.

وی ادامه داد: تا زمانی که ثروت نداشته باشید خمس و زکات بر شما واجب نیست. هر دارایی خدا بر آن تکلیف قرار داده است. حب اهل بیت هم همینطور است. به ازای لطف به ما مسئولیتمان سنگین تر و سخت تر است.

نماینده مردم مشهد در مجلس به اهتزاز کشیدن پرچم انقلاب را باعث عصبانیت دشمن قلمداد کرد و گفت: امام حسین (ع) که پرچم را بلند کرد دشمنی ها به حد نهایت خود رسید. ما اکنون این پرچم را بلند کردیم و امت های بصیر لبیک گفتند. اقسام برنامه ریزی ها هم کردند که سرنوشت امام حسین (ع) را بر سر ما بیاورند. دشمنی ها به اینجا رسیده به دلیل اینکه تا قبل از انقلاب ما این پرچم را بلند نکرده بودیم.

وی اظهار کرد: شیعه یک وجه متمایز پیدا کرده است. دشمن به خاطر بالا بردن این پرچم مسیر ما را خواهد بست و آمدند هخامنشیان و صفویان را علم کنند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به تفسیر سوره کافرون ابراز کرد: در ماجرای مربوط به نزول سوره کافرون در زمانی که در شعب ابیطالب دچار سختی و فشار اقتصادی بودند. وسط این فشار سنگین مثل عاص بن وائل گفت ما با شما می خواهیم مذاکره کنیم و دعوا را خاتمه دهیم. گفتند از خدایت دست بر نمی داری اشکال ندارد اما یک سال ما خدای تو را می پرستیم و تو هم یک سال خدای ما را بپرست. حضرت رسول (ص)  زیر بار نرفتند بعد گفتند حداقل به بت های ما احترام کن. به عقیده خودت بمان اما به بت های ما بی احترامی نکن. پیامبر گفت باید ببینم خدای من چه می گوید. نه ما ایمان می اوریم و نه شما ایمان می آورید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پاسخ روشن اهل ایمان به تمام فشارهای عالم مقاومت است. جامعه هشتاد میلیونی ایران باید در مورد چنین موضوعی تصمیم بگیرد. باید تصمیم بگیرد با تمام هزینه هایی که برایش دارد بایستد یا کوتاه بیاید. بهانه های دشمنی با ما را یک روز هسته ای و موشکی، یک روز کمک ما به سوریه و پاسداری از عتبات و عالیات و روز دیگر مبارزه با پولشویی می دانند./820/پ202/ج

ارسال نظرات