۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۵۵۱۵۷
حجت الاسلام صمدی آملی:

وجود ولایت اعتقاد اساسی شیعیان است/ ضرورت تلاش جوانان برای ارتقای معنویت

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جوانان باید تلاش کنند تا سطح خود را بالا ببرند که می توانند در مسیر ارتقای معنویت قرار گیرند و باید به راز مطالب پی ببرند که نیازمند تحقیق است.
صمدی ‌آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم پایانی عزاداری مجتمع فرهنگی کوثر آمل، اظهار داشت: اعتقاد ما شیعیان بر این است بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام مرجع خودمان را ولایت قرار دادیم.

وی ادامه داد: حضرت حق پیامبران خود را مبعوث کرد و خاتم انبیا را هم در آخرشان قرار داد که برای هدایت بشر و تعالی انسانی بوده است.

حجت الاسلام صمدی آملی افزود: قائل هستیم بعد از پیامبر گرامی اسلام به همان دلایل باید ولی و حجت الهی با مقام ولایتی که دارد به عنوان مرجع مردم و محل رجوع همه آنان باشد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وقتی زمین برپا است باید زمین قائم به ولی الهی باشد و حداقل در این معنای عرض سطح خشکی زمین است تا زمانی که این سطح باقی بوده باید حجت الهیه بعنوان خلیفه الهی باشد.

وی بیان داشت: عالم بی حجةالله نمی شود و اگر سطح خشکی زمین باقی است، در این سطح چون بشر زندگی می کند نیازمند به خلیفه الهی است و خداوند منان براساس چینش نظام هستی این خلیفه را در زمین قرار می دهد که از باب قاعده لطف است و مقرب مردم به سوی حق متعال باشند.

حجت الاسلام صمدی آملی اظهار داشت: وقتی زمین را آب فراگیرد سراسر نظام هستی از باب اینکه قائم به حجت الله بوده اصل وجود حجت الله یک امر قطعی است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همیشه دلیل بر روی قاعده کلی می شود و اگر زمین دیگری پیدا شود باید همین بحثها را مطرح کنیم و این یک قاعده کلی و قابل صدق است.

وی تصریح کرد: عالم غیرمتناهی است که اگر تصمیم بگیریم با سرعتی مانند سرعت نور یا سرعتی مانند بعضی از امواج عالم بخواهیم راه برویم مشخص نیست تا هر کجا می رویم و برگردیم که تمام شدنی نیست.

حجت الاسلام صمدی آملی بیان داشت: هر چیزی در مسائل معنوی است نمادی از امور مافوق است که می توانیم از این نماد در همین ظاهر تحصیل کنیم و غربیها از علمای ما این امر را یافتند که باید با این عالم صله رحم کرد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: صلح رحم که از آن سخن به میان آمده است عالم طبیعت بوده که اگر با آن صله کنیم خداوند متعال نیز با ما صله می کند و سراسر عالم رحم است.

وی با بیان این که مجموعه نظام هستی حجةالله می خواهد و عالم قائم به آن است، گفت: این قائده فراگیر بوده که برهان های عقلی و دلیل نقلی را دارا است.

حجت الاسلام صمدی آملی ادامه داد: هر کسی ایمان به خدا آورد و عمل صالح انجام داد ولی خدا است و این معنای عمومی بوده و معنای خاصه ای نیز وجود دارد و برای افرادی است که به مقام وصول دست پیدا می کنند و این شخص سفر نخست را به انتها رسانده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: جوانان باید تلاش کنند تا سطح خود را بالا ببرند که می توانند در مسیر ارتقای معنویت قرار گیرند و باید به راز مطالب پی ببرند که نیازمند تحقیق است.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری دهه دوم ماه محرم با ویژه برنامه های مختلف در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد دیار علویان آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات