۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۵۵۲۰۶
تحلیلگر شورای روابط خارجی آمریکا:

نخبگان آمریکایی بیشتر از القاعده از ایران نگرانی دارند

یک تحلیلگر ارشد آمریکایی مستقر در شورای روابط خارجی آمریکا می‌گوید نگرانی نخبگان آمریکایی از ایران بیشتر از نگرانی‌شان از القاعده است.
 تحلیلگر ارشد آمریکایی

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که حمایت آمریکا از مخالفات دولت سوریه از یک سو و پشتیبانی آن از حملات عربستان سعودی به یمن از سوی دیگر ادامه دارد، یک کارشناس آمریکایی از ضدیت همکارانش با ایران سخن گفته است.

«مکس آبراهامز» استاد دانشگاه و تحلیلگر آمریکایی در زمینه مسائل مربوط به تروریسم است و او در مرکز امنیت سایبری و داخلی شورای روابط خارجی آمریکا در حال فعالیت است.

این کارشناس آمریکایی امروز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود درباره ضدیت و «نگرانی» تحلیلگران آمریکایی در قبال ایران سخن گفته است.

«آبراهامز» از حمایت قاطبه تحلیلگران آمریکایی از فروپاشی دولت سوریه و تقابل واشنگتن با انصارالله یمن تاکید کرده و علت این موضوع را تقابل و ضدیت آنها با ایران دانسته است.

او نوشته است: «نخبگان آمریکایی بیشتر از آنکه از القاعده نگرانی داشته باشند، نگران ایران هستند و به همین دلیل، آنها حتی اگر به سود القاعده تمام شود هم از ساقط کردن (بشار) اسد و تقابل با حوثی‌ها حمایت می‌کنند».

تاکید این کارشناس آمریکایی بر «سودجویی القاعده» در حالی مطرح شده که پیش از این نیز برخی کارشناسان غربی نسبت به تاثیرات سیاست‌های واشنگتن بر تقویت گروه‌های تروریستی در سوریه و یمن هشدار داده‌اند.

آبراهامز در ادامه تاکید کرد: «افکار عمومی و مردم آمریکا فکر می‌کنند که ارتش آمریکا، سرسختانه در حال تعقیب القاعده در سراسر جهان است اما آنها هیچ آگاهی درباره سیاست‌های واقعی ما در یمن و سوریه ندارند».

به نوشته فارس، این تحلیلگر غربی از تحت فشار بودن مردم و افکار عمومی در انگلیس برای حمایت از آمریکا برای تغییر رژیم در سوریه سخن گفته است.

او در این باره نوشت: «افکار عمومی در بریتانیا در حال دریافت شلاق هستند تا از یک تغییر رژیم دیگر از سوی آمریکا حمایت کنند که این دفعه، این تغییر رژیم در سوریه و زمانی که هیلاری کلینتون رییس‌جمهور شود اتفاق بیافتد»./982/ب102/د

ارسال نظرات