۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۵۵۳۲۹

پوتین توافق با سوریه را درباره استقرار نیروهای هوایی روسی در حمیمیم امضا کرد

رییس جمهور روسیه توافق با دمشق را که به مسکو امکان می‌دهد از پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه به طور نامحدود استفاده کند، تصویب کرد.
پوتین

به گزارش خبرگزاری رسا، رییس جمهور روسیه توافقنامه با دولت سوریه را که به روسیه امکان می‌دهد از پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه به طور نامحدود استفاده کند، تصویب کرد.

در این گزارش آمده است: نیروی هوایی روسیه حملات هوایی در حمایت از بشار اسد، رییس جمهور سوریه، را از پایگاه حمیمیم آغاز کرده است.

 کرملین اعلام کرد هزینه‌های مربوط به این توافقنامه در بودجه نظامی در نظر گرفته شده در بودجه سالانه کشور لحاظ خواهد شد.

مجلس نمایندگان روسیه (دوما) توافق با دولت سوریه را که به نیروهای روس امکان می‌دهد به مدت نامحدود در این کشور جنگ‌زدۀ عربی بمانند، تصویب کرده است.

تمامی ۴۴۶ نمایندۀ مجلس دوما جمعه به تصویب این توافقنامه رای دادند؛ براساس این توافقنامه، مسکو می‌تواند نیروهای نظامی خود را در پایگاه هوایی حمیمیم در جنوب شرقی شهر بندری لاذقیه، تا هر زمان که لازم باشد حفظ کند.

بنا بر مفاد این توافقنامه، نیروی هوایی روسیه مطابق با دستورهای فرماندۀ خود و با هماهنگی مقام‌های سوری به عملیات در این کشور جنگ‌زده ادامه خواهد داد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، روسیه همچنین برای انجام دادن وظایف نیروی هوایی و تأمین امنیت کارکنان آن حق دارد هرگونه مهمات و ادوات نظامی را به سوریه منتقل یا از آن خارج کند.

این توافق هنگامی پایان می‌یابد که یکی از طرفین دیگر نخواهد آن را ادامه دهد.

روسیه همچنین پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد پایگاه دریایی دائمی در بندر طرطوس سویه احداث کند./982/ب102/د

ارسال نظرات