۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۴۵۵۳۴۰

یکی از علمای عراق اقدامات ترکیه را ناقض حقوق این کشور خواند

یکی از علمای عراق ضمن محکوم کردن استمرار حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور خاطرنشان کرد که سخنان مقامات ترکیه ناقض حقوق عراق است.
آیت‌ الله سید محمد تقی مدرسی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق، در سخنان هفتگی خود در جمع مردم و زائران به سخنان مقامات ترکیه پیرامون استمرار حضور نظامیانشان در خاک این کشور واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: اقدامات و سخنان مقامات ترکیه ناقض حقوق ملت عراق است.

وی افزود: مقامات ترکیه به ضعف ما پی برده‎اند بر همین اساس نیروهای نظامی خود را در خاک عراق مستقر و به سادگی از تمدید حضور آنان سخن می گویند.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: علما، حوزه‎های علمیه و رهبران جریان‎های سیاسی باید از لحظه‎های تاریخی و مبارک پس از واقعه کربلا نهایت استفاده و بهره را ببرند زیرا خداوند بر ما منت نهاده است که بتوانیم از واقعه کربلا درس و عبرت‎های فراوانی بگیریم و آن را به دیگران یاد دهیم.

وی ادامه داد: ما می‎توانیم از جریان عاشورا برای آزادسازی کامل اراضی عراق، برچیدن طومار جریان‎های تروریستی و بازگشت عزت و کرامت به این کشور بهره ببریم.

این عالم عراقی به مراحل پس از آزادسازی استان موصل از چنگال داعش اشاره کرد و اظهار داشت: مبارزه با فساد و وضعف اداری، انقلاب در بخش صنعت، کشاورزی، اصلاح بخش خدمات رفاهی و بازسازی مناطق آزاد شده بخشی از اقدمات مهمی است که باید پس از نابودی کامل داعش به آن توجه ویژه‎ای کرد./994/ب901/د

ارسال نظرات