۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۵۵۳۸۱
حجت الاسلام زائری:

گناه می‌تواند انسان را نابود و مسیر زندگی‌اش را عوض کند

مدير مجموعه فرهنگي سرچشمه گفت: بدانید اگر نظر ائمه بر ما نباشد چیزی از ما باقی نمی‌ماند، یک گناه می‌تواند انسان را نابود کند و مسیر زندگی او را عوض کند، امام زمان(عج) می‌فرمایند «اگر نظر ما به روی زندگی انسان‌ها نباشد نابود خواهند شد».
زایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا حجت الاسلام محمدرضا زائري مدير مجموعه فرهنگي سرچشمه بعداظهر جمعه به مناسبت ايام سوگواري ماه محرم كه در مسجد خاتم الأنبياء برگزار شد با اشاره به اينكه اولين مسأله انسان در مقابل امام، شناخت امام يا به عبارتي امام شناسي است، اظهار داشت: در روايات آمده است، كه كسي كه در هنگام مرگ امام خود را نشناسد و بميرد به مرگ جاهليت مرده است.

وي ادامه داد: انسانيت انسان به اين است كه بداند به چه كسي اقتدا مي‌كند، اساس خلقت اين بوده است كه ما امام خود را بشناسيم و در مقابل او سر خم كنيم و با محبت و معرفت او وارد سر منزل ابدي بشويم، يكي از جهات شناخت انسان نسبت به امام اين است كه توبه انسان در مراجعه به امام زمانش معنا پيدا مي‌كند.

حجت الاسلام زائري با بيان اينكه خدا توبه پذير است، خاطرنشان كرد: هر وقت انساني به گناه خود در محضر امام زمانش اعتراف كند، از سوي خدا مورد بخشش قرار مي‌گيرد، در زيارت جامع آمده است خدايا ما اگر از پيامبر به ائمه نزديك تر سراغ داشتيم سراغ آنها مي‌رفتيم، هيچ چيز چاره ساز اين گناه‌ها نيست مگر امام زمان رضايت بدهد زيرا خداوند هم از امام مي‌پذيرد.

مدير مجموعه فرهنگي سرچشمه تأكيد كرد: امام علي(ع) مي‌فرمايند «با رحلت پيامبر اكرم(ص) بخشي از رحمت خدا از ميان ما رفت»، در اصل فرصت رجوع براي توبه از ميان ما رفت، در واقع فرصت آشنایی با ولی خدا و ارتباط با آن از نعمات الهی است، بدانید اگر نظر ائمه بروی ما نباشد چیزی از ما باقی نمی‌ماند.

وی افزود: یک گناه می‌تواند انسان را نابود کند و مسیر زندگی او را عوض کند، امام زمان(عج) می‌فرمایند «اگر نظر ما بروی زندگی انسان‌ها نباشد نابود خواهند شد»، تصور کنید اگر حر نظر کرده نمی‌شد ما الان باید همچون شمر و عمر بن سعد او را هم لعن می‌فرستادیم، حر به امام زمانش رجوع کرد و درخواست توبه کرد و امام حسین(ع) نه تنها توبه او را پذیرفت بلکه او را بالا هم برد.

حجت الاسلام زائري با اشاره به اینکه مسیر توبه باید امام زنده باشد، تصریح کرد: اگر دقت کنید کسانی که به درگاه ائمه توبه کردند حتما پیشینه قبلی داشته‌اند، رهبر مسلمانان سیاهپوستان آمریکا می‌گوید «من در دوران جوانی خودم تمام جرم‌ها و فسادها را در آمریکا انجام داده‌ام»، همین فرد در دستشویی زندان آمریکا کتاب‌های اسلامی خواند و رهبر مسلمانان آمریکا شد، حتما این آدم زمینه قبلی داشته است.

مدير مجموعه فرهنگي سرچشمه یادآور شد: امام علی(ع) می‌فرمایند «بین خود و خدا کمی تقوا داشته باشید، بین خود و خدا پرده‌ای حتی الامکان کم همه بگذارید»، در اصل امام علی(ع) منظورشان این است که همیشه یک راه برگشت برای خودتان بگذارید.

وی در پایان گفت: فردی چون حر وقتی جلوی امام حسین(ع) را می‌بندد با یک نهیب امام حسین(ع) به خودش می‌آید و این نشان می‌دهد که حر یک خط قرمز در وجودش داشته است که همین موضوع او را در کربلا یاری می‌کند، پس انسان اگر به سوی امام زمان خود توبه کند سرافراز می‌شود./816/201/ب2

ارسال نظرات