۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۵۵۴۹۱

خیمه امام حسین برای معرفی عاشورا به اسپانیایی ها در مادرید برپا شد

موسسه آل البیت (ع) مادرید برای معرفی امام حسین (ع) و قیام آن حضرت به مردم اسپانیا، برای سه روز خیمه ای در میدان 'سول' مادرید برپا کرد.
خیمه امام حسین

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ «ابراهیم» مسوول مسائل دینی این موسسه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد برپایی این خیمه گفت: این خیمه امام حسین(ع) است. ما این روزها به مناسبت عاشورا و شهادت امام حسین(ع)، از ایشان به خاطر کارهایی که انجام داد و آنچه که به بشریت ارائه داد یاد می کنیم زیرا علیه دیکتاتوری، استبداد و سرکوب زمان خود جنگید.

شیخ ابراهیم ادامه داد: امام حسین علیه السلام به رغم اینکه یاران زیاد و سلاح نداشت، برای اصول، ارزش ها، کرامت و عزت و نجات بشریت مبارزه کرد.

مسوول مسائل دینی موسسه آل البیت (ع) افزود: با اینکه 13 قرن از شهادت آن حضرت گذشته، اما نشان امام حسین (ع)، در قلب، افکار و روح پیروان و همه افراد آزاده جهان زنده است و به همین دلیل می خواهیم امام حسین (ع) را به جامعه اسپانیایی و همه کسانی که به دنبال حقیقت هستند بشناسانیم و همه بدانند که وی چه کسی بود، چگونه زندگی کرد و چگونه به شهادت رسید.

شیخ ابراهیم تصریح کرد: برای نخستین بار است که این تشکیلات را در اسپانیا و مادرید برگزار می کنیم و در این راستا، افراد بسیاری به این خیمه مراجعه می کنند و از ما سوال های مختلفی در این زمینه می پرسند. ما برای معرفی امام حسین (ع) مجموعه ای از سخنان و تعریف هایی که شخصیت های برجسته جهانی در مورد امام حسین (ع) گفته ا ند را همراه تصاویر آنها بالای خیمه نصب کردیم و این خود کمک بیشتری برای شناختن آن امام است.

وی افزود: همچنین ما اعلامیه های مختلفی که در مورد زندگی امام حسین و برجسته ترین سخنان وی نوشته شده را در اختیار مردم می گذاریم تا ایشان را بهتر بشناسند.

این خیمه از روز پنجشنبه بر پا شده است و تا شنبه شب برای اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان دایر خواهد بود./982/ب102/د

ارسال نظرات