۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۵۵۵۰۱
اردوغان:

عراق به تنهایی قادر به آزادسازی موصل نیست

رییس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی مجدداً بر ادامه حضور نظامیان این کشور در خاک عراق تأکید کرد.
اردوغان

به گزارش خبرگزاری رسا، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه گفت به داعش و غیر داعش اجازه نخواهیم داد موصل را تحت کنترل داشته باشد.

وی در ادامه گفت: دولت مرکزی عراق نمی تواند به تنهایی درخصوص موصل اقدام کند. عراق نمی تواند به تنهایی شهر موصل را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کند.

اردوغان اضافه کرد حضور نظامیان کشورش در اردوگاه بعشیقه تضمینی برای جلوگیری از حملات تروریستی به ترکیه است.

رییس‌جمهور ترکیه در اجتماع مردم این کشور در استان ریزه، اعلام کرد، تروریست ها نمی توانند از مجازات جنایاتشان فرار کنند.

اردوغان اظهار داشت، تروریست ها شکست خواهند خورد، آنان از رویاروشدن با ما می گریزند؛ اما هرگز نخواهند توانست از مجازات جنایاتشان فرار کنند.

وی  تصریح کرد: «ما به رویارویی با چالش ها و ورود به میادین نبرد عادت داریم، هر بار پیروزی در این  میادین با ماست و قوی تر از قبل از چنین میدان هایی خارج می شویم.»

رییس جمهور ترکیه افزود: «به تلاشمان برای ریشه‌کن کردن کودتاچپان در جای جای کشور ترکیه ادامه می دهیم. برخی مدعی ظلم به توطئه‌گران هستند اما خطابم به این افراد این است که 241 شهید و هزار مجروح همگی از مظلومان بوده‌اند.»

به نوشته باشگاه خبرنگاران، وی افزود:« حکومت در کشور از آن مردم است و اگر مردم خواستار اجرای مجازات اعدام باشند سخن آنان، سخن نهایی خواهد بود...  اقدامات ما انتقامجویی شخصی نیست، آنچه ما در پی آن هستیم اجرای خواسته ملت علیه توطئه‌گران، کودتاچیان و قاتلان ملت است.»

وی با بیان اینکه پاسخ مثبت ملت بزرگ ترکیه را به فراخوان برای حفاظت از کشور و دموکراسی فراموش نمی کنیم، تصریح کرد:« مردم ترکیه  در رویارویی با کودتاچیان و مقابله با تسلیحات و تانک های آنان بهترین حماسه را خلق کردند.»/982/ب102/د

ارسال نظرات