۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۵۵۵۷۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بخش فرهنگ از لحاظ بودجه‌ای مظلوم واقع شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با وجود اهمیت و جایگاه فرهنگ در نظام اسلامی، متأسفانه وضعیت فرهنگ از نظر بودجه‌ای مناسب نبوده و این بخش در بودجه‌بندی مظلوم واقع شده است.
حجت الاسلام یعقوبی - گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان با اشاره به سفر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی به خراسان شمالی، اظهار کرد: امروز دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در بجنورد، مرکز خراسان شمالی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه سه نفر از معتمدان بجنوردی به‌ عنوان مسؤول در دفتر مذکور فعالیت خواهند کرد، افزود: دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان شمالی ظرفیت مناسبی برای نظارت بر موقوفات آستان قدس در استان و ساماندهی بهتر امور مربوط به این آستان مقدس در خراسان شمالی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به مشکلات بودجه‌ای و کمبودهای دفاتر ائمه جمعه استان، خاطرنشان کرد: اکنون دفاتر ائمه جمعه خراسان شمالی از نظر بودجه، نیروهای دفتری و وسیله ایاب و ذهاب مشکل دارند که این مشکلات در دیدار با تولیت آستان قدس طرح خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با انتقاد از کمبود بودجه‌های فرهنگی، افزود: با وجود اهمیت و جایگاه فرهنگ در نظام اسلامی، متأسفانه وضعیت فرهنگ از نظر بودجه‌ای مناسب نبوده و این بخش در بودجه‌بندی مظلوم واقع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی قربانی، امام جمعه حصارگرمخان و استاد درس خارج اصول حوزه علمیه استان خراسان شمالی هم در این نشست، با اشاره به ظرفیت میزبانی حصارگرمخان از زائران رضوی، پیشنهاد کرد تا مجتمع و زائرسرای آستان قدس در حوالی شهر حصارگرمخان راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان هم در این نشست، با اشاره به سفر حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی، تولیت آستان قدس رضوی به خراسان شمالی، اظهار کرد: شهرستان شیروان در بین شهرستانهای خراسان شمالی بیشترین شمار موقوفات با نیت آستان قدس رضوی را دارد اما ساماندهی و بهره‌برداری مناسب از این موقوفات نیازمند هماهنگی و همت بیشتر است.

حجت‌الاسلام محمدجواد سعیدی فیض‌آباد، امام جمعه شهر سنخواست از توابع شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی هم در این نشست، با اشاره به مشکلات دفتر امام جمعه این شهر از نظر بودجه، نیرو و وسیله ایاب و ذهاب، اظهار کرد: باید برای رفع این مشکلات چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

گفتنی است، در حال حاضر هر هفته نماز باصلابت جمعه در 17 شهر از مجموع 22 شهر استان خراسان شمالی با شرکت انبوه مردم اقامه می‌شود.

بنا به گفته مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، با توجه به بررسی‌های انجام شده به‌طور میانگین هر هفته 20 درصد جمعیت شهرهای محل برگزاری نماز جمعه در استان در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با جمعیت افزون بر 930 هزار نفر، هشت شهرستان، 22 شهر و بیش از 850 روستا و آبادی دارد./9314/202/ب2

ارسال نظرات