۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۵۵۶۸۸

نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری

تبيين زيانهاي ناشي از ناديده گرفتن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بررسی پيامدهاي بي ثباتي و ضعف در دينداري، تبيين اهميت گره گشايي از كار ديگران، معرفي كتب عاشورا و نقد و ارزيابي آنها از مهمترین برنامه‌های این هفته رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تبيين زيانهاي ناشي از ناديده گرفتن امر به معروف و نهي از منكر در جامعه در برنامه «دانشجو»، بررسی پيامدهاي بي ثباتي و ضعف در دينداري در «صبح روشن»، تبيين اهميت گره گشايي از كار ديگران به برنامه «رنگ خدا»، تبيين آموزه هاي اخلاقي در برنامه «مهربان باشيم»، شرح نامه هاي معصومين عليهم السلام در برنامه «پيك هدايت»، عوامل استكبار و استكبار ستيزي از نگاه آيات و روايات در برنامه «ابليسيان»، معرفي كتب عاشورا و نقد و ارزيابي آنها در «برنامه انديشه ها» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.

جايگاه امر به معروف و نهي از منكر در راديو معارف

راديو معارف در برنامه «دانشجو» به تبيين زيانهاي ناشي از ناديده گرفتن فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه مي پردازد.

 آثار امر به معروف و نهي از منكر در جامعه ، وظيفه مردم نسبت به اين امر مهم و زيانهاي ناشي از ناديده گرفتن اين فريضه مهم از جمله محورهايي است كه با كارشناسي خانم فخر روحاني تقديم مخاطبان راديو معارف مي شود.

 «دانشجو» به همت گروه فرهنگ و جامعه راديو معارف به تهيه كنندگي حميد اشتري و گويندگي محبوبه شيرعلي، پنجشنبه ها ساعت 20:00 به روي آنتن مي‌رود.

ثبات قدم و استقامت در راديو معارف

 برنامه «صبح روشن» كه با هدف نهادينه سازي ارزش‌هاي اخلاقي و هنجارهاي اجتماعي طراحي و توليد شده است از 24 مهر 95 به مدت سه روز به موضوع ثبات قدم و استقامت در زندگي مي‌پردازد.

ثبات قدم در دينداري ، تبيين پيامدهاي بي ثباتي و ضعف در دينداري و راهكارهاي استقامت و ثبات قدم در دين و دينداري از جمله محورهايي است كه با كارشناسي حجت الاسلام و المسلمين فلاح در اين برنامه بررسي مي شود.

«صبح روشن» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به سردبيري و تهيه كنندگي محمد حسن جلالي و اجراي رضا هدايت فر شنبه تا دوشنبه از ساعت 9:00 تقديم معارف جويان فرهيخته مي‌شود.

گره گشايي از كار ديگران در راديو معارف

به رنگ خدا به تبيين اهميت گره گشايي از كار ديگران با توجه به كلام حسين بن علي عليه السلام مي پردازد.

 «به رنگ خدا» برنامه ايست كه با هدف تبيين سبك زندگي مومنانه در پرتو كلام ناب وحي و عترت طراحي و توليد شده است.

اين برنامه از 24 مهر 95 به مدت يك هفته با موضوع اهميت گره گشايي از كار ديگران به روي آنتن مي رود.

حجت الاسلام بجستاني در اين برنامه به تبيين جايگاه اين امر مهم با محوريت سخن امام حسين عليه السلام «مَنْ نَفَّسَ كُرْبَةَ مُؤْمِن، فَرَّجَ اللهُ عَنْهُ كَرْبَ الدُّنْيا وَالاْخِرَةِ» هركس گره اي از مشكلات مؤمني باز كند و مشكلش را برطرف نمايد، خداوند متعال مشكلات دنيا و آخرت او را اصلاح مي نمايد." خواهد پرداخت.

«به رنگ خدا» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به تهيه و سردبيري محمد حسين پور و اجراي رضا حبيبي از ساعت 17:10 تقديم معارف جويان فرهيخته مي شود.

تبيين آموزه هاي اخلاقي در راديو معارف

«مهربان باشيم» راديو معارف از جايگاه ضرب المثل «عقل سالم در بدن سالم» در فرهنگ عامه مي‌گويد.

برنامه «مهربان باشيم» كه به بررسي آموزه‌هاي اخلاقي و معرفتي ضرب‌المثل ها اختصاص دارد از 24 مهر 95 به تبيين ضرب المثل «عقل سالم در بدن سالم » مي‌پردازد.

بررسي جايگاه اين ضرب‌المثل در فرهنگ عامه و اهميت آن در جامعه با كارشناسي حجت الاسلام دراني از جمله محورهايي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي شود.

«مهربان باشيم» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه و سردبيري ابوالفضل سليماني و اجراي رضا ملايي شنبه تا پنجشنبه ساعت 7:05 از راديو معارف بر روي موج FM رديف 96 تقديم مخاطبابان راديو مي شود.          

پيك هدايت بر امواج فضيلت و فطرت

  برنامه «پيك هدايت» با هدف شرح نامه هاي معصومين عليهم السلام به روي آنتن مي‌رود.

اين برنامه باكارشناسي حجت الاسلام نجفي نژاد ضمن اشاره به زمينه هاي صدور اين نامه ها و اسباب آن به شرح پيام آنها خواهد پرداخت.

همچنين معرفي مخاطبان نامه ها و شرح پيام اين نامه ها با نگاهي به مسائل روز از جمله محورهايي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

«پيك هدايت» كاري ازگروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به سردبيري و تهيه كنندگي حميد اشتري و اجراي صابري اراكي روزهاي شنبه و يك شنبه ساعت 12:30 تقديم مخاطبان فرهيخته راديو معارف مي شود.

 تبيين اهداف استكبار در راديو معارف

عوامل استكبار و استكبار ستيزي از نگاه آيات و روايات در برنامه ابليسيان بررسي مي‌شود.

ضرورت شناخت استكبار و اهداف شوم آن با بهره گيري از قرآن و حديث از جمله موضوعاتي است كه برنامه« ابليسيان» بر اساس آن طراحي و توليد شده است.

 حجت الاسلام احمد غلامعلي كه به ريشه يابي و شاخه بندي استكبار از ديدگاه قرآن مي پردازد در اين برنامه به موضوعاتي همچون بيان معنا و مفهوم لغوي، اخلاقي، رواني و عرفي استكبار، تبيين اهداف استكبار،ويژگي هاي انسان متكبر و جامعه مستكبر و راه‌هاي درمان آن خواهد پرداخت.

برنامه «ابليسيان» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به سردبير تهيه كنندگي سيد روح الله شجاعي و اجراي حسين حيدري روزهاي سه شنبه ساعت 12:30 تقديم معارف جويان عزيز مي شود.

معرفی كتب عاشورايي در راديو معارف

راديو معارف در برنامه انديشه ها به معرفي كتب عاشورا و نقد و ارزيابي آنها مي‌پردازد.

  انديشه ها برنامه ايست كه به انعكاس همايش ها و نشست ها علمي فكري و فرهنگي اختصاص دارد.

اين برنامه مورخ 26 مهر 95 با موضوع نقد و ارزيابي كتاب (معرفي و نقد منابع عاشورا) با كارشناسي حجج اسلام بيات و حسيني به روي آنتن مي‌رود.

«انديشه ها» كاري از گروه فقه و انديشه به سردبيري و تهيه كنندگي ابوذر رجبي و اجراي حسين حيدري روزهاي دوشنبه و سه شنبه ساعت 14:45 تقديم مخاطبان راديو معارف مي شود./998/ت303/ی

ارسال نظرات