۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۵۵۶۹۶
آیت الله عالمی:

طرح های آمریکایی در سوریه با هدف ایجاد کمربند امنیتی گسترده برای رژیم صهیونیستی است

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان با بیان این که آمریکا می خواهد سوریه را به کشور همراه خود تبدیل کند، گفت: اگر شرایط در سوریه تغییر پیدا کند نتیجه آن به وجود آمدن کمربند امنیتی گسترده برای رژیم صهیونیستی است.
آیت الله عالمی

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری نشست های متعدد اما بی نتیجه درباره بحران سوریه گفت: تا وقتی که در مدیریت این جلسات آمریکایی ها حضور داشته باشند و اراده و خواسته آنها تأثیرگذار باشد قطعا این نشست ها تأثیرگذار نخواهد بود.

وی افزود: آمریکایی ها درصدد هستند که سوریه در تمامی زمینه ها از غرب پیروی کند، استکبار و آمریکا تلاش می کند که سوریه در مجموعه کشورهایی همانند عربستان سعودی و کشورهای مرتجع منطقه باشد که از یاران او به شمار برود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکا می خواهد سوریه را به کشور همراه خود تبدیل کند، اظهار داشت: با این کار امنیت محکمی برای اسرائیل غاصب فراهم می شود، اگر شرایط در سوریه تغییر پیدا کند نتیجه آن به وجود آمدن کمربند امنیتی گسترده برای رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: آمریکا از این جلسات به دنبال تحقق اهداف شوم خود است، اما مردم و دولت سوریه این مسأله را نمی پذیرد و همچنین جریان مقاومت قبول نمی کند و اجازه نمی دهد که چنین اتفاقاتی بیفتد.

آیت الله عالمی با بیان این که جریان مقاومت می خواهد دولت سوریه مستقل باشد، ابراز داشت: مقاومت خواستار حفظ عزت مردم سوریه است، مردم این کشور می خواهند هویت، استقلال و عربیت توأم با نجابت را حفظ کنند که با خواسته های آمریکا سازگاری ندارد.

وی عنوان کرد: به همین دلیل است که آمریکایی ها علی الدوام در جلسات کارشکنی می کنند و از این رو نتیجه ای برای این نشست ها وجود ندارد، راه حلی غیر از ایستادگی و مقاومت برای مردم سوریه وجود ندارد  که اگر ادامه پیدا کند قطعا آمریکا خسته خواهد شد و وقتی می بیند که این کارها برایش پر هزینه است مأیوس می شود.

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان خاطرنشان کرد: اراده مقاومت در مردم منطقه وجود دارد و مردم و ملت سوریه فهمیدند و می دانند که راهی جز مقاومت نیست، دولت سوریه نیز توانایی مقابله و مقاومت کردن را دارد، اگر با این تجاوزات استخوان حکومت سوریه تخلیه می شد در طول این 4 سال باید از بین می رفت اما این که بیش از پنج سال مقاومت کرده نشان می دهد که استخوان بندی سفت شده و می تواند ایستادگی کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات