۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۵۵۸۷۰
اسیر فلسطینی:

برخی سران عرب سخنان بازجوی اسرائیلی مرا تکرار می کنند

یک اسیر آزاد شده فلسطینی که از اعضای جهاد اسلامی بوده در بخشی از خاطرات خود مطالب جالبی از نوع حمایت رژیم صهیونیستی از تروریسم در سوریه مطرح کرد.
اسیر فلسطینی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، «یکی از اسرای آزادشده فلسطینی که اکنون دانشجوی علوم سیاسی و روزنامه‌نگاری در دانشگاه «بیرزیت» کرانه باختری فلسطین است، خاطراتی از اسارت در زندان رژیم صهیونیستی گفت، که آشکار کننده زوایایی جدید از نگاه رژیم صهیونیستی به بحران سوریه دارد.

«محمد بدر» در این خصوص می‌گوید که چگونه بحران سوریه را انقلاب جلوه داده‌اند و او در ابتدا چه تصوری داشته و بعدا چطور حقیقت برای او آشکار شده است. متن زیر، سخنان محمد بدر بدون تصرف در آن است:

بدر می‌گوید: با آغاز "انقلاب" سوریه در زندان رژیم صهیونیستیی «رامون» بودم تنها شبکه‌هایی که اداره امور زندان اجازه مشاهده آن را می‌داد شبکه های رژیم صهیونیستیی، شبکه العربیه و «ام‌بی‌سی» بود و گویا ما اسرایی در یک واقعیت جدا شده بود. کلمه «انقلاب» در ذهن اسیر معانی کثرت و تایید را تداعی می‌کند، اکثریت اینطور بود که یک موضع واحد در این خصوص (موضوع سوریه) وجود داشت، خطبای زندان برای انقلابی‌ها و علیه ستمگر دعا می‌کردند و عجیب این بود که صحبت از امور سیاسی و استفاده از کلمه «مجاهدین» مجازات در پی داشت اما به کار بردن همین کلمه مجاهدین در موضوع سوریه نه زندان داشت نه مجازات.

پس از خروجم از زندان از دنبال کردن موضوع سوریه دست برنداشتم، زمان زیادی طول نکشید برای اینکه من بر اساس معیارهای اخلاقی و وطنی دیدگاهم را تغییر دهم ؛ آمریکا دشمن قدیمی ماست و بارها تحت شعار مبارزه با تروریسم، انسانیت را در عراق و افغانستان کشته است. با وجود اینکه تروریسم رژیم صهیونیستیی از خزانه و مالش تغذیه می‌کند اما آیا این مال می‌تواند در راه آزادی ملت‌ها و خلاص شدن آنها از دیکتاتور مفید واقع شود؛ اینکه آمریکا و دولت آن دیکتاتوری است چه کسی این موضوع را انکار می‌کند؟

به موضوع زندان بازمی‌گردیم...زمانی که یک اسیر دست به اعتصاب غذا می زند، اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی به فکر پایان دادن هر چه سریعتر به این اعتصاب است؛ حضور یک اسیر در بیمارستان بسیار هزینه‌آور است. به خصوص اینکه هزینه درمان در رژیم صهیونیستی بالاست به همین دلیل در بسیار در معاجله اسرای بیمار تعلل می‌کردند. زمانی که دیدم اسرای انقلاب (سوریه) در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستیی درمان می‌شوند از خودم پرسیدم با چه بودجه‌ای این مجروحان مداوا می‌شوند؟! طبیعتا در رژیم صهیونیستی بالاترین بودجه را «امنیت» دارد، حقیقت این است که هیچ خارجی نمی‌تواند جز با موافقت نیروهای امنیتی و تحت مسوولیت آن وارد رژیم صهیونیستی شود و این موضوع در برخورد رژیم صهیونیستی با بحران سوریه کاملا آشکار است.

در سال 2012 و در مرکز بازجویی «المسکوبیه» (واقع در قدس اشغالی) «نورا» بازجوی رژیم صهیونیستیی از من پرسید چرا شما اعضای جهاد اسلامی «شیعیان» را دوست دارید؟ از آنجایی که من اعتراف نمی‌کردم که عضو جهاد اسلامی هستم ساکت شدم. وی در ادامه گفت: آیا می‌دانی شیعیان به صحابه بدگویی می‌کنند؟ آیا می‌‌دانی شما به عنوان اهل سنت، دشمن اولشان هستید و اگرما در منطقه نبودیم به شما هجوم می‌آوردند و با شما کارها می‌کردند؟!

شما باید بفهمید رژیم صهیونیستی سپر نگهدارندتان در برابر هجمه شیعی است.

امروز من به بسیاری از اظهارات مقامات کشورهای حاشیه خلیج (فارس) که گوش می‌دهم اظهارات آن بازجوی رژیم صهیونیستیی را به خاطر می‌آورم.. می‌خواهی که ما را از دست شیعیان حمایت کنی در حالی که دست و پای مرا محکم بسته‌ای...

قبل از بحران سوریه حتی نمی‌دانستم که بشار اسد «علوی» است و تمام آنچه از وی می‌دانستم این بود که با رژیم صهیونیستی کنار نمی‌آید اما برای گروه‌های فلسطین در کشورش مقر و اردوگاه زده است. در نهایت امر حتی اگر بپذیریم که این یک انقلاب با پوشش آمریکایی-رژیم صهیونیستیی است اما چه کسی مسوول فاجعه‌ای است که بر سر مردم سوریه آمده است؟

اگر رژیم صهیونیستی در سال 1948 شکست می‌خورد، سیستم فکری و رفتاری که امروز بر جهان حکومت می‌کند، شکست می‌خورد و امروز هم اگر آمریکا شکست بخورد، طرز تفکری که برای خاورمیانه جدید هست، تغییر خواهد کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات