۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۵۶۰۸۱
آیت الله مجتهد شبستری:

گذر زمان درستی تیزبینی‌های رهبر انقلاب را به همگان نشان داد

امام جمعه تبریز با اشاره به پیش بینی‌های رهبر معظم انقلاب در بی ثمری مذاکرات و بدعهدی‌های آمریکا، گفت: گذر زمان درستی تیزبینی‌های رهبر را برای همه نشان داد، امروز شاهد آن هستیم که نه تنها تحریمها لغو نشده بلکه برخی تحریمها نیز بر دیگر تحریمها افزوده شد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در نشست شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی مراسم 13 آبان و بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی، اظهار داشت: روابط ایران با آمریکا در طول تاریخ توأم با جنایتهای آمریکایی علیه ملت ایران بوده است.

وی با اشاره به تاریخ روابط سیاسی ایران با آمریکا و شروع آن از زمان ناصرالدین شاه، تصریح کرد: تاریخ نشان می دهد که آمریکای جنایتکار همواره برای دست یابی به مقاصد استکباری و استعماری خود، ضربه های جبران ناپذیری را متوجه کشور ایران و ملت بزرگ ایران کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تصویب قانون کاپیتولاسیون در دوران حکومت پهلوی دوم، ابراز داشت: از جمله سیاستهای استعماری آمریکا در ایران اجرای قانون کاپیتولاسیون بود که با مخالفت و تقابل شدید امام خمینی (ره) در برابر این قانون ننگین مواجه شد.

وی بدعهدی آمریکا در جریان توافق نامه برجام را از دیگر نمونه های بارز جنایتهای آمریکای مستکبر با مردم و دولت ایران خواند و تصریح کرد: با آنکه ایران اسلامی به تمام تعهدات خود عمل کرد و پایبند ماند، دولتمردان آمریکا در عمل به تعهدات خود در برجام عمل نکرد و روز به روز گستاختر شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سخنان گستاخ آمیز اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر عقب نشینی ایران از حمایت جبهه مقاومت، آن را شرط لازم برای لغو تحریم ها دانست، ادامه داد: این اقدامات نشانه بارزی از کینه توزی و دشمنی آمریکا با ایران اسلامی و دلیل بر روحیه استکباری این کشور است.

وی با اشاره به پیش بینیهای رهبر معظم انقلاب در بی ثمری مذاکرات و بدعهدیهای آمریکا، خاطرنشان کرد: گذر زمان درستی تیزبینیهای رهبر را برای همه نشان داد، امروز شاهد آن هستیم که نه تنها تحریمها لغو نشده بلکه برخی تحریمها نیز بر دیگر تحریمها افزوده شد.

آیت الله مجتهد شبستری دست داشتن آمریکا در حوادث سه گانه 13 آبان را نشان خباثت این دولت خواند و افزود: این روز به درستی به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده که باید آحاد مردم با حضور گسترده و پرشور در راهیپمایی این روز عمق انزجار و نفرت خود از اعمال جنایتکارانه آمریکا در ایران و جهان را نشان دهند.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب، آن را از جمله حوادث تأسف بار انقلاب دانست و گفت: دشمنان نظام و انقلاب با ترور این فقیه عادل و مجاهد عمق کینه و خباثت خود را نسبت به انقلاب نوپای اسلامی نشان دادند، در حقیقت بزرگداشت این شهید والامقام باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی تجلیل از مقام شهید آیت الله قاضی طباطیایی را نوعی تجلیل از مقام علما، روحانیت و شهادت یاد کرد و ابراز داشت: مجاهدتها و مبارزات شهید آیت الله قاضی در دوران ستم شاهی نشان از عشق و علاقه به امام خمینی (ره)  بود، آیت الله قاضی همواره بسیاری از سالهای عمر خود را در زندانها و تبعید سپری کرد./۸۵۴/پ202/ج1

ارسال نظرات